Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
TANTÁRGYI ADATLAP
kommunikáció- és médiatudományi mesterképzés
I. Tantárgyleírás
Digitális és online tartalomfejlesztés
Digital and Online Content Production
Neptun-kód |
szemeszter |
K/V |
értékelés |
óraszám (e/gy) |
kredit |
nyelv |
tárgyfélév |
BMEGT43M160 |
2018/19 | KV | v | 4/0 | 5 | magyar | 1/1 |
A tantárgy oktatója
Tófalvy Tamás, egyetemi docens Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
-
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A kurzusra való jelentkezés feltétele az Internetpolicy és digitális médiagazdaságtan c. kurzus elvégzése
A tantárgy leírása
A kurzus célja, hogy gyakorlati úton mutassa be a hallgatóknak, hogyan jön létre, hogyan valósul meg a tartalom-disztribúció és monetizáció egy olyan digitális ökoszisztémában, ahol a fő bevételi forrás még az ingyenes szerkesztőségi tartalom melletti hirdetéseké, de már egyre nagyobb szeletben a natív és márkázott tartalmaké; és ahol a tartalmak terjesztésében az aggregátorok játsszák a főszerepet. A megértés mellett fontos cél az is, hogy a hallgatók maguk aktívan, kreatívan tudjanak részt venni a folyamatban, és alakítani azt. Stratégiailag gondolkodjanak, tisztában legyenek a szerkesztőségi és kereskedelmi szempontokkal egyaránt, és azzal is, hogy a tartalom ma már jöhet mindkét oldalról. Egyfajta összekötő szerepre készüljenek fel, a két egyre jobban egybefonódó világ között, de egyben értsék is azokat értékeket (függetlenség, hirdetői szponzoráció feltüntetése, etc.), amelyek fontosak a minőségi, hosszú távon fenntartható és jövedelmező szerkesztőségi és branded valamint tartalommarketinges tartalmak előállításában is. Olyan kérdésekkel foglalkozunk például, hogy: hogyan kell egy közösségi platformon vagy online médiavállalatnál megtervezni a tartalommenedzsmentet, a tartalomfolyamot és -struktúrát? Hogyan kell kiválasztani a közönséget, kiszolgálni az igényeket, és megtervezni a munkafolyamatot? Ugyanezt hogyan kell végrehajtani mint hirdető, azaz tartalommal kommunikáló vállalat, vagy digitális felületeken jelenlévő, kommunikáló szereplő? Meghívott gyakorlati szakemberek számolnak be a szakmai eljárásokról, esettanulmányokat elemzünk és együtt dolgozunk – mindezt külső helyszíneken, a közreműködő médiavállalatoknál és ügynöségeknél. A gyakorlatok során saját tartalomfejlesztési projektek, stratégiák kidolgozásán és megvalósításán dolgozunk média vagy tartalommarketing területen, rendszeres beadandókkal, miközben betekintünk digitális nagyvállalatok, szerkesztőségek, archívumok gépházaiba.
A tantárgy témakörei
kedd 16:15-19:45 | kedd 16:15-19:45 | heti témakörök |
2019.02.05 | 2019.02.05 | Bevezetés + Indító konzultációk
|
2019.02.12 | 2019.02.12 | Konzultáció 1. (projektek)
|
2019.02.19 | 2019.02.19 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/1.) Bazsó Gábor
|
2019.02.26 | 2019.02.26 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/2.) Bazsó Gábor
|
2019.03.05 | 2019.03.05 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/1.) Szigeti Péter
|
2019.03.12 | 2019.03.12 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/2.) Szigeti Péter
|
2019.03.19 oktatási szünet | 2019.03.19 oktatási szünet | TAVASZI SZÜNET
|
2019.03.26 | 2019.03.26 | Konzultáció 2. (projektek)
|
2019.04.02 | 2019.04.02 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)
|
2019.04.09 | 2019.04.09 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)
|
2019.04.16 | 2019.04.16 | Konzultáció 3. (projektek)
|
2019.04.23 | 2019.04.23 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 1.)
|
2019.04.30 | 2019.04.30 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 2.)
|
2019.05.07 | 2019.05.07 | Prezentációk 1.
|
2019.05.14 | 2019.05.14 | Prezentációk 2. |
Irodalom
A tantárgy oktatásának módja
előadás
II. Tantárgykövetelmények
Pótlási lehetőségek
Az egyetemi TVSZ szerint
Konzultációs lehetőségek
E.713 péntek 13:00-15:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)
A kurzus teljesítésének feltételei
A félév végi aláírás megszerzésének feltétele a külső helyszíneken zajló illetve meghívott előadók által tartott órák órák 75%-án való részvétel (min. 6 alkalom a 8-ból), valamint minimum 3 projekt-konzultáció.
Értékelési szempontok
Értékelés
| jeles (5) | Excellent [A] |
| jeles (5) | Very Good [B] |
| jó (4) | Good [C] |
| közepes (3) | Satisfactory [D] |
| elégséges (2) | Pass [E] |
| elégtelen (1) | Fail [F] |
A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
- Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit
- Ismeri a kommunikáció és kultúra összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében
Képesség
- Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására
- A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni
- Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit
Attitűd
- Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban
Önállóság és felelősség
- Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására
- Felelősséget vállal az általa készített anyanyelvű és idegen nyelvű szakmai szövegekért, tudatában van azok lehetséges következményeinek
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
kontakt óra | 40% |
házi feladat elkészítése | 30% |
kutatási beszámolók elkészítése | 30% |
összesen | 100% |
Tantárgyfelelős
név |
beosztás |
tanszék |
Tófalvy Tamás | egyetemi docens |
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok