Nyomtatás
Üzleti és szervezeti kommunikáció

 

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék

 

 

 

TANTÁRGYI ADATLAP

kommunikáció és médiatudományi alapképzés

 

I. Tantárgyleírás

 

Üzleti és szervezeti kommunikáció

Business and organic communication

 

Neptun-kód szemeszter K/V értékelés óraszám (e/gy) kredit nyelv tárgyfélév
BMEGT43A231 2018/19Kv4/05magyar1/2

 

A tantárgy oktatója

Rajkó Andrea, egyetemi adjunktus
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék

 

A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
-

Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
-

A tantárgy leírása

A tárgy célja a szervezeten belüli, munkahelyi és üzleti kommunikáció elméletének és gyakorlatának bemutatása.  Fontos, hogy a hallgatók megismerjék azokat a kommunikációs, motivációs modelleket és stratégiákat, amelyeket az üzleti és szervezeti kommunikációban hatékonyan alkalmazhatnak, ugyanakkor lényeges, hogy felismerjék és megértsék azokat a folyamatokat is, amelyek akadályozzák a sikeres kommunikációt. Ismerjék a szervezeten belüli individuális stratégiák eszközrendszerét úgy, hogy azt munkaerőpiaci helyzetben képesek legyenek önállóan, a megfelelő folyamatmodelleket, technikákat használni.

 

A tantárgy témakörei

szerda
08:15-11:45
heti témakörök
2019.02.06

Az üzleti kommunikáció alapjai. A félévi munkaterv kialakítása a felajánlott és a hallgatókkal egyeztetett tematikák alapján. 

2019.02.13

Az üzleti kommunikációval kapcsolatos tananyagok feldolgozása, értelmezése és "felülírása"

2019.02.20

Szervezeti kommunikáció -vállalati kommunikáció. Üzleti terv - üzleti levelezés.

2019.02.27

Sikeres vezetői modellek. Delegálás. Stresszkezelés.

2019.03.06

Team munka és kommunikáció. Hatalom-uralom.

Rejtett szervezetek. A munkahelyi titok és pletyka dinamikája.

2019.03.13

Tárgyalástechnika az üzleti életben - Tanács János

2019.03.20
oktatási szünet

TAVASZI SZÜNET

2019.03.27

Szervezetfejlesztési alapok: Dr. Domschitz Mátyás PhD

2019.04.03

Üzleti terv: Somlyó Tamás és a Feel Flux

 

2019.04.10

Piackutatási alapok: Harcos Andrea a Kantar Hoffmann Piackutató Kft. kvalitatív igazgatója

2019.04.17

Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll.

2019.04.24

Munka és kommunikáció: Dr. Szalay Györgyi PhD

2019.05.01
oktatási szünet

OKTATÁSI SZÜNET

2019.05.08

Personal branding. Az üzleti kultúra, a cég és a személyes image összefüggései.

Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll.

2019.05.15

ÜZLETI TERVEK PREZENTÁLÁSA

 

 

Irodalom

     

    A tantárgy oktatásának módja

    előadás

     

     

    II. Tantárgykövetelmények

     

     

    Pótlási lehetőségek

    Az egyetemi TVSZ szerint

     

    Konzultációs lehetőségek

    E.711 kedd 08:00-10:00

     

    A kurzus teljesítésének feltételei

    1. A félév végi aláírás feltétele az órák látogatása. Három alkalmat meghaladó hiányzás esetén a hallgató nem kaphat aláírást. A jelenlétet az oktató rendszeres katalógussal ellenőrzi.

    2. A kiadott szakirodalom hétről-hétre történő önálló feldolgozása

    A kurzus során teljesítendő feladatok:

    1. A hallgatók a félév alatt egy 30-40 perces prezentációt tartanak, melynek során kritikai észrevételekkel, vitaindító kérdésekkel, reflektálnak az adott óra témájára, a megadott kötelező szakirodalomra. A prezentáció részletes vázlatát (handout) a prezentáció napján a kurzus hallgatóinak ki kell osztani és a ppt-vel együtt az oktatónak hétfő délig e-mailben el kell küldeni.
    2. Az órai munka az órai diszkussziókban való aktív és rendszeres részvételt jelenti. A puszta jelenlét önmagában nem elegendő a szemináriumi munkában való részvétel sikeres teljesítéséhez.
    3. A kurzus szóbeli vizsgával zárul, a kontaktórákon rögzített és átbeszélt szakirodalom/gyakorlat alapján

     

     

    Értékelési szempontok

     

    Értékelés

    jeles (5) Excellent [A]
    jeles (5) Very Good [B]
    jó (4) Good [C]
    közepes (3) Satisfactory [D]
    elégséges (2) Pass [E]
    elégtelen (1) Fail [F]

     

    A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák

    Tudás


    Képesség


    Attitűd


    Önállóság és felelősség


     

    A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

    kontakt óra56%
    félévközi készülés órákra15%
    házi feladat elkészítése15%
    írásos tananyag elsajátítása15%
    felkészülés a számonkérésre20%
    összesen100%

     

    Tantárgyfelelős

    név beosztás tanszék
    Rajkó Andreaegyetemi adjunktus BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

     

    Korábbi adatlapok