Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem TANTÁRGYI ADATLAP kommunikáció- és médiatudományi mesterképzés I. Tantárgyleírás Csoportdinamika Group Dynamics A tantárgy oktatója A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A tantárgy leírása A szociodramatikus módszerekkel vezetett csoportdinamika kurzus célkitűzése, hogy a hallgatók a társas, kiscsoportos, intézményi és társadalmi szerepeket és szerepviszonyokat reflektíven tudják értelmezni mind keresztmetszeti mind dinamikai szempontból. Az órák három típusú tevékenységet céloznak: saját élmény szerzése; megfigyelés és a szakirodalomban használt fogalmak elsajátítása. Az óra specialitása miatt a félév öt, egész napot (9.00 - 17.00) igénybe vevő alkalomból áll - részben küldő helyszíneken. A kurzust Blaskó Ágnes, Pados Eszter és Galgóczi Krisztina (vendégelőadóval) együtt vezeti.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Neptun-kód
szemeszter
K/V
értékelés
óraszám (e/gy)
kredit
nyelv
tárgyfélév
BMEGT43M170
2018/19 KV v 4/0 5 magyar 1/1 Blaskó Ágnes, egyetemi adjunktus
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
-
-
A tantárgy témakörei
péntek 09:15-00:00 | heti témakörök |
2019.02.08 | - |
2019.02.15 | - |
2019.02.22 | 1. alkalom Cél: a szemináriumi csoporton belül a csoportműködést beindítsuk, majd reflektáljunk rá. Az óra menete:
Irodalom: Baumeister, R; Vohs k., (2007) : Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publication Tindale, S.; Meisenhelder H. at all. (2001) Shared Cognition in Small Groups. In: Hogg, M.; Tindale, S: Blackwell Handbook of Social Psychology: Group Processes. Blackwell Publishers, 1-31. Abrams, D; Hogg, M: (2007): Collective Identity: Group Membership and Self- Conception. In: In: Hogg, M.; Tindale, S: Blackwell Handbook of Social Psychology: Group Processes. Blackwell Publishers,425 - 461. Marques, J.; Abrams, D at all. (2001): Social Categorization, Social Identification, and Rejection of Deviant Group Members In: In: Hogg, M.; Tindale, S: Blackwell Handbook of Social Psychology: Group Processes. Blackwell Publishers,400 - 425. Alapfogalmak: csoportdinamika, normák, a csoport életciklusa, csoportszerep, csoportidentiás, csoportnyomás Házi: Párosával poszterkészítés egy-egy irodalomból, a megadott szempontok szerint.
|
2019.03.01 | - |
2019.03.08 |
2. alkalom Cél: Teoretikus felkészülés a Budapesti Javítóintézet látogatására Az óra menete:
Irodalom: Kerezsei Klára: Büntetve gondozni? A javítóintézeti nevelés helye a fiatalkorúak büntető igazságszolgáltatási rendszerében Esély, 2007 Házi:
|
2019.03.15 oktatási szünet | - |
2019.03.22 oktatási szünet | 3. alkalom Cél: Csoportdinamika egy zárt intézményben. Sajátélmény és reflexió. Az óra menete:
Irodalom: Gelei András: A szervezet interpretatív megközelítése. In: Lózer - Gelei: Valóságkonstrukciók, 2011 Verdes Tamás: “a ház az intézet tulajdona”. A totális intézmények lebontásáról, humanizálásáról és modernizálásáról. Esély, 2009/4
Feladat: a fenti irodalmak elolvasása a következő órára
|
2019.03.29 | - |
2019.04.05 | - |
2019.04.12 | 4. alkalom Cél: Az intézményi közös jelentések vizsgálata Az óra menete:
Fogalmak: totális intézmény, interpretatív szervezetelmélet, |
2019.04.19 oktatási szünet | 5. alkalom Cél: A csoportdinamikai fogalmak áttekintése és a csoport számára érdekes témák közös dramatikus feldolgozása Az óra menete:
|
2019.04.26 | - |
2019.05.03 | - |
2019.05.10 | - |
2019.05.17 | - |
Irodalom
-
A tantárgy oktatásának módja
előadás
II. Tantárgykövetelmények
Pótlási lehetőségek
Az egyetemi TVSZ szerint
Konzultációs lehetőségek
E.717 csütörtök 15.30 - 16.30
A kurzus teljesítésének feltételei
Értékelési szempontok
A félév végi érdemjegy három komponensből áll: órai munka 20%, prezentáció az angol nyelvű szakirodalmak egyikéből 40%, esetelemzés 40%
Értékelés
jeles (5) | Excellent [A] | |
jeles (5) | Very Good [B] | |
jó (4) | Good [C] | |
közepes (3) | Satisfactory [D] | |
elégséges (2) | Pass [E] | |
elégtelen (1) | Fail [F] |
A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
összesen | 100% |
Tantárgyfelelős
név | beosztás | tanszék |
Blaskó Ágnes | egyetemi adjunktus | BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok