Digitális és online tartalomfejlesztés

 

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék

 

 

 

TANTÁRGYI ADATLAP

kommunikáció- és médiatudományi mesterképzés

 

I. Tantárgyleírás

 

Digitális és online tartalomfejlesztés

Digital and Online Content Production

 

Neptun-kód szemeszter K/V értékelés óraszám (e/gy) kredit nyelv tárgyfélév
BMEGT43M160 2018/19KVv4/05magyar1/1

 

A tantárgy oktatója

Tófalvy Tamás, egyetemi docens
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék

 

A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
-

Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A kurzusra való jelentkezés feltétele az Internetpolicy és digitális médiagazdaságtan c. kurzus elvégzése

A tantárgy leírása

A kurzus célja, hogy gyakorlati úton mutassa be a hallgatóknak, hogyan jön létre, hogyan valósul meg a tartalom-disztribúció és monetizáció egy olyan digitális ökoszisztémában, ahol a fő bevételi forrás még az ingyenes szerkesztőségi tartalom melletti hirdetéseké, de már egyre nagyobb szeletben a natív és márkázott tartalmaké; és ahol a tartalmak terjesztésében az aggregátorok játsszák a főszerepet. A megértés mellett fontos cél az is, hogy a hallgatók maguk aktívan, kreatívan tudjanak részt venni a folyamatban, és alakítani azt. Stratégiailag gondolkodjanak, tisztában legyenek a szerkesztőségi és kereskedelmi szempontokkal egyaránt, és azzal is, hogy a tartalom ma már jöhet mindkét oldalról. Egyfajta összekötő szerepre készüljenek fel, a két egyre jobban egybefonódó világ között, de egyben értsék is azokat értékeket (függetlenség, hirdetői szponzoráció feltüntetése, etc.), amelyek fontosak a minőségi, hosszú távon fenntartható és jövedelmező szerkesztőségi és branded valamint tartalommarketinges tartalmak előállításában is. Olyan kérdésekkel foglalkozunk például, hogy: hogyan kell egy közösségi platformon vagy online médiavállalatnál megtervezni a tartalommenedzsmentet, a tartalomfolyamot és -struktúrát? Hogyan kell kiválasztani a közönséget, kiszolgálni az igényeket, és megtervezni a munkafolyamatot? Ugyanezt hogyan kell végrehajtani mint hirdető, azaz tartalommal kommunikáló vállalat, vagy digitális felületeken jelenlévő, kommunikáló szereplő? Meghívott gyakorlati szakemberek számolnak be a szakmai eljárásokról, esettanulmányokat elemzünk és együtt dolgozunk – mindezt külső helyszíneken, a közreműködő médiavállalatoknál és ügynöségeknél. A gyakorlatok során saját tartalomfejlesztési projektek, stratégiák kidolgozásán és megvalósításán dolgozunk média vagy tartalommarketing területen, rendszeres beadandókkal, miközben betekintünk digitális nagyvállalatok, szerkesztőségek, archívumok gépházaiba.

 

A tantárgy témakörei

kedd
16:15-19:45
kedd
16:15-19:45
heti témakörök
2019.02.052019.02.05

Bevezetés + Indító konzultációk

2019.02.122019.02.12

Konzultáció 1. (projektek)

2019.02.192019.02.19

Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/1.) Bazsó Gábor

2019.02.262019.02.26

Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/2.) Bazsó Gábor

2019.03.052019.03.05

Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/1.) Szigeti Péter

2019.03.122019.03.12

Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/2.) Szigeti Péter

2019.03.19
oktatási szünet
2019.03.19
oktatási szünet

TAVASZI SZÜNET

2019.03.262019.03.26

 Konzultáció 2. (projektek)

2019.04.022019.04.02

Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)

2019.04.092019.04.09

Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)

2019.04.162019.04.16

Konzultáció 3. (projektek)

2019.04.232019.04.23

Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 1.)

2019.04.302019.04.30

Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 2.)

2019.05.072019.05.07

Prezentációk 1.

2019.05.142019.05.14

Prezentációk 2.

 

Irodalom

  • Órai jegyzet

    A félév során szükséges olvasmányok egy megosztott Google Drive mappában lesznek elérhetőek.

 

A tantárgy oktatásának módja

előadás

 

 

II. Tantárgykövetelmények

 

 

Pótlási lehetőségek

Az egyetemi TVSZ szerint

 

Konzultációs lehetőségek

E.713 péntek 13:00-15:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)

 

A kurzus teljesítésének feltételei

A félév végi aláírás megszerzésének feltétele a külső helyszíneken zajló illetve meghívott előadók által tartott órák órák 75%-án való részvétel (min. 6 alkalom a 8-ból), valamint minimum 3 projekt-konzultáció.

 

Értékelési szempontok

 

Értékelés

jeles (5) Excellent [A]
jeles (5) Very Good [B]
jó (4) Good [C]
közepes (3) Satisfactory [D]
elégséges (2) Pass [E]
elégtelen (1) Fail [F]

 

A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák

Tudás

  • Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit
  • Ismeri a kommunikáció és kultúra összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében

Képesség

  • Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására
  • A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni
  • Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit

Attitűd

  • Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban

Önállóság és felelősség

  • Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására
  • Felelősséget vállal az általa készített anyanyelvű és idegen nyelvű szakmai szövegekért, tudatában van azok lehetséges következményeinek

 

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

kontakt óra40%
házi feladat elkészítése30%
kutatási beszámolók elkészítése30%
összesen100%

 

Tantárgyfelelős

név beosztás tanszék
Tófalvy Tamásegyetemi docens BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

 

Korábbi adatlapok

2018/19 tavasz
2018/19 tavasz
2018/19 tavasz
2018/19 tavasz