Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem TANTÁRGYI ADATLAP kommunikáció- és médiatudományi mesterképzés I. Tantárgyleírás Digitális és online tartalomfejlesztés Digital and Online Content Production A tantárgy oktatója A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A tantárgy leírása A kurzus célja, hogy gyakorlati úton mutassa be a hallgatóknak, hogyan jön létre, hogyan valósul meg a tartalom-disztribúció és monetizáció egy olyan digitális ökoszisztémában, ahol a fő bevételi forrás még az ingyenes szerkesztőségi tartalom melletti hirdetéseké, de már egyre nagyobb szeletben a natív és márkázott tartalmaké; és ahol a tartalmak terjesztésében az aggregátorok játsszák a főszerepet. A megértés mellett fontos cél az is, hogy a hallgatók maguk aktívan, kreatívan tudjanak részt venni a folyamatban, és alakítani azt. Stratégiailag gondolkodjanak, tisztában legyenek a szerkesztőségi és kereskedelmi szempontokkal egyaránt, és azzal is, hogy a tartalom ma már jöhet mindkét oldalról. Egyfajta összekötő szerepre készüljenek fel, a két egyre jobban egybefonódó világ között, de egyben értsék is azokat értékeket (függetlenség, hirdetői szponzoráció feltüntetése, etc.), amelyek fontosak a minőségi, hosszú távon fenntartható és jövedelmező szerkesztőségi és branded valamint tartalommarketinges tartalmak előállításában is. Olyan kérdésekkel foglalkozunk például, hogy: hogyan kell egy közösségi platformon vagy online médiavállalatnál megtervezni a tartalommenedzsmentet, a tartalomfolyamot és -struktúrát? Hogyan kell kiválasztani a közönséget, kiszolgálni az igényeket, és megtervezni a munkafolyamatot? Ugyanezt hogyan kell végrehajtani mint hirdető, azaz tartalommal kommunikáló vállalat, vagy digitális felületeken jelenlévő, kommunikáló szereplő? Meghívott gyakorlati szakemberek számolnak be a szakmai eljárásokról, esettanulmányokat elemzünk és együtt dolgozunk – mindezt külső helyszíneken, a közreműködő médiavállalatoknál és ügynöségeknél. A gyakorlatok során saját tartalomfejlesztési projektek, stratégiák kidolgozásán és megvalósításán dolgozunk média vagy tartalommarketing területen, rendszeres beadandókkal, miközben betekintünk digitális nagyvállalatok, szerkesztőségek, archívumok gépházaiba.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Neptun-kód
szemeszter
K/V
értékelés
óraszám (e/gy)
kredit
nyelv
tárgyfélév
BMEGT43M160
2018/19 KV v 4/0 5 magyar 1/1 Tófalvy Tamás, egyetemi docens
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
-
A kurzusra való jelentkezés feltétele az Internetpolicy és digitális médiagazdaságtan c. kurzus elvégzése
A tantárgy témakörei
kedd 16:15-19:45 | kedd 16:15-19:45 | heti témakörök |
2019.02.05 | 2019.02.05 | Bevezetés + Indító konzultációk |
2019.02.12 | 2019.02.12 | Konzultáció 1. (projektek) |
2019.02.19 | 2019.02.19 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/1.) Bazsó Gábor |
2019.02.26 | 2019.02.26 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/2.) Bazsó Gábor |
2019.03.05 | 2019.03.05 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/1.) Szigeti Péter |
2019.03.12 | 2019.03.12 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/2.) Szigeti Péter |
2019.03.19 oktatási szünet | 2019.03.19 oktatási szünet | TAVASZI SZÜNET |
2019.03.26 | 2019.03.26 | Konzultáció 2. (projektek) |
2019.04.02 | 2019.04.02 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak) |
2019.04.09 | 2019.04.09 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak) |
2019.04.16 | 2019.04.16 | Konzultáció 3. (projektek) |
2019.04.23 | 2019.04.23 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 1.) |
2019.04.30 | 2019.04.30 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 2.) |
2019.05.07 | 2019.05.07 | Prezentációk 1. |
2019.05.14 | 2019.05.14 | Prezentációk 2. |
Irodalom
A félév során szükséges olvasmányok egy megosztott Google Drive mappában lesznek elérhetőek.
A tantárgy oktatásának módja
előadás
II. Tantárgykövetelmények
Pótlási lehetőségek
Az egyetemi TVSZ szerint
Konzultációs lehetőségek
E.713 péntek 13:00-15:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)
A kurzus teljesítésének feltételei
A félév végi aláírás megszerzésének feltétele a külső helyszíneken zajló illetve meghívott előadók által tartott órák órák 75%-án való részvétel (min. 6 alkalom a 8-ból), valamint minimum 3 projekt-konzultáció.
Értékelési szempontok
Értékelés
jeles (5) | Excellent [A] | |
jeles (5) | Very Good [B] | |
jó (4) | Good [C] | |
közepes (3) | Satisfactory [D] | |
elégséges (2) | Pass [E] | |
elégtelen (1) | Fail [F] |
A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
kontakt óra | 40% |
házi feladat elkészítése | 30% |
kutatási beszámolók elkészítése | 30% |
összesen | 100% |
Tantárgyfelelős
név | beosztás | tanszék |
Tófalvy Tamás | egyetemi docens | BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok