Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem TANTÁRGYI ADATLAP I. Tantárgyleírás Játékelmélet és stratégiai gondolkodás Game Theory and Strategic Thinking A tantárgy oktatója A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A tantárgy leírása A szakmailag megalapozott gazdasági döntések meghozatala igényli a lehetséges variációk végiggondolását, valamint a döntések hatása által kiváltott reakciók elemzését. Ezekkel a kérdésekkel legáltalánosabb formában a játékelmélet foglalkozik, amely az előzőekben felvetett kérdések mellett a döntések következtében kialakuló helyzet jellemzését – egyensúly, stabilitás, stb. – is képes megadni. Jelen tárgy keretében a hallgatókat az ilyen megközelítésekkel ismertetjük. A tantárgy témakörei Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban Játékok két játékossal: Szekvenciális játékok Nem kooperatív játékok normál alakban, Nash tétele A játékok extenzív formája Információ függvény Ismételt játékok Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel Shapley érték Gazdasági játékok Gazdasági játékok Gyakorló óra Zh. Irodalom
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Neptun-kód
szemeszter
K/V
értékelés
óraszám (e/gy)
kredit
nyelv
tárgyfélév
BMEGT431485
2018/19 V f 2/0 2 magyar 1/1 Mészáros József, egyetemi docens
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
-
-hétfő
18:45-19:45heti témakörök 2019.02.04 2019.02.11 2019.02.18 2019.02.25 2019.03.04 2019.03.11 2019.03.18
oktatási szünet2019.03.25 2019.04.01 2019.04.08 2019.04.15 2019.04.22
oktatási szünet2019.04.29 2019.05.06 2019.05.13
A tantárgy oktatásának módja
előadás
II. Tantárgykövetelmények
Pótlási lehetőségek
Az egyetemi TVSZ szerint
Konzultációs lehetőségek
E.711 kedd 16:00-18:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)
A kurzus teljesítésének feltételei
Értékelési szempontok
A zárthelyiben egyrészt a definíciós jellegű kérdésekre adott válaszok pontossága, másrészt a helyzetértékelős kérdésekre adott válaszok tartalmassága számít.A félévi jegy komponensei:
Értékelés
95-100% | jeles (5) | Excellent [A] |
90-94% | jeles (5) | Very Good [B] |
80-89% | jó (4) | Good [C] |
60-79% | közepes (3) | Satisfactory [D] |
50-59% | elégséges (2) | Pass [E] |
0-49% | elégtelen (1) | Fail [F] |
A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
kontakt óra | 40% |
félévközi készülés órákra | 10% |
felkészülés zárthelyire | 40% |
írásos tananyag elsajátítása | 10% |
összesen | 100% |
Tantárgyfelelős
név | beosztás | tanszék |
Mészáros József | egyetemi docens | BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok