Végzettség
|
2011 |
PhD - Populáriszene-kutatás (nappali tagozat), University of Liverpool Institute of Popular Music |
2007 |
szociológus, Szeged Tudományegyetem, Társadalomtudományi Intézet, Szociológia Tanszék |
2005 |
angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár, Szeged Tudományegyetem, Angol-Amerikai Intézet |
2000 |
SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium |
Szakmai, akadémiai mérföldkövek
|
2011 |
Doktori disszertáció (Online and Offline Rock Music Networks: A case study on Liverpool, 2007-2009) |
Oktatás
|
|
Szubkulturális gazdaságok, kreatív iparágak (MA) |
|
Digitális zeneipar (MA) |
|
Népszerű kultúra, fogyasztás, identitás (MA) |
|
Kultúraszociológia/Sociology of Culture (szabadon választható) |
|
A populáris zene/Popular Music (szabadon választható) |
|
Rögzített zene/Recorded Music (szabadon választható) |
2022 – |
egyetemi docens, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
2016 – 2019 |
Kulturális terek (Kommunikáció- és médiatudomány MA) specializációvezető (BME) |
2013 – 2018 |
MA szakvezető |
2013 – |
Kulturális iparágak (Kommunikáció- és médiatudomány MA) specializációvezető (BME) |
2012 – 2021 |
egyetemi adjunktus, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
2012 – |
A Pécsi Tudományegyetem Zenélő Egyetemének vendégoktatója. Oktatott kurzusok: Brit popikonok (2014); So 90’s – a grunge az USÁ-ban és a Britpop Nagy-Britanniában (2015); Popzene és feminizmus - nők a popzenében (2017); Brexit és Britpop (2019); Zenei alkotás és társadalom (2021) |
2013 – 2014 |
vendégoktató: Zeneipari Hivatal és Majdnem Híres Rocksuli zenei menedzsment képzések |
2011 – 2012 |
óraadó oktató: SZTE Kommunikáció és Médiatudományi Tanszék; SZTE Szociológia Tanszék; SZTE Idegennyelvi Kommunikációs Intézet |
2008 |
tanársegéd, University of Liverpool, School of Music |
Kutatások
|
2022 – 2024
|
MUSICSTREAM – "Music Culture in the Age of Streaming". European Research Council, projektvezető: Prof. David Hesmondhalgh (University of Leeds). Tudományos tanácsadó bizottság tagja |
2019 – 2022
|
"Popular Music and the Rise of Populism in Europe". Volkswagen Stiftung. Partnerek: Universität Oldenburg (Németország), Institute for Humanities and Social Sciences (Olaszország), Rijksuniversiteit Groningen (Hollandia), Universität für Musik und darstellende Kunst Graz (Ausztria) |
2018 – 2022
|
Kreatív munka a magyarországi zeneiparban (NKFIH FK_18) |
2013 – 2016
|
Technológia, gender és underground zenei színterek Magyarországon |
2013 |
Cultural Intermediation – Connecting Communities in the Creative Urban Economy. A cross-Research Council research programme in the UK. Arts and Humanities Research Council |
2012 – 2013 |
Innovative Media and Music Heritage Impacting Vocational Education. A Leonardo Partnership Project. Partnerek: Birmingham City University School of Media; Budapest University of Technology and Economics Centre of Media Education and Research; Dublin Contemporary Music Center; Newthinking Communications GmbH, Berlin; New Music Labs, Groningen; Foundation Modern Science and Education, Dobrich; Tampere College |
2012 – 2013 |
BLAT. Szubkulturális gazdaságokkal és online hálózatépítéssel foglalkozó hallgatói projekt a BME Kulturális iparágak specializációs hallgatóival, Dr. Vályi Gábor és a saját vezetésemmel. A projekt részét képezte egy birminghami tanulmányút a Campus Hungary támogatásával. |
2007 – 2011 |
Helyi zenei színterek és az internet egy liverpooli esettanulmányon keresztül (doktori kutatás) |
Konferenciák, műhelymunkák szervezése
|
2022 |
Kultúra a digitális forradalom idején 4.: Popkultúra és politika. BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék / ELTE Média és Kommunikáció Tanszék. Budapest, 2022. február 17–18. |
2020 |
Gender and Creativity in Music Worlds: MusicaFemina International Symposium Budapest. CEU, 2020. január 8-9. |
2017 |
Communicating Music Scenes: Networks, Power, Technology. Budapest, 2017. május 19-20. szervezők: Barna Emília, Tófalvy Tamás, Ignácz Ádám. MTA Zenetudományi Intézet, IASPM Hungary, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
2013 – |
Zenei Hálózatok Szeminárium sorozat |
2007 – 2008 |
Kutatói szemináriumok szervezése, University of Liverpool School of Music |
Szakmai közéleti tevékenység, nemzetközi kapcsolatok
|
2022 –
|
Routledge "Music and Politics" könyvsorozat szerkesztője |
2017 –
|
A Helyzet Műhely tagja |
2015 – 2017
|
Az International Association for the Study of Popular Music (IASPM) pénzügyi titkára és elnökségi bizottságának tagja. A szervezetnek 2005-től tagja. |
2014 – |
A magyarországi populáriszene-kutatókat és -kutatást összefogó Zenei Hálózatok Egyesület elnöke, 2012-től a szervezet alapító tagja, 2012-2014 között alelnöke; tevékenységek: Zenei Hálózatok Estek és Zenei Hálózatok Szeminárium-sorozat szervezése, szakmai kommunikáció, a Zenei Hálózatok Folyóirat megalapítása, szerkesztése és kiadása |
2013 – 2015 |
MR2 Petőfi Rádió Kultúrfitnesz Szabadegyetem c. műsorának rendszeres vendége. Sorozatok: A brit indie (15 rész); A Beatles története (15 rész); A Rolling Stones története (15 rész); David Bowie (15 rész) |
2013 – |
Az IASPM Hungary (az International Association for the Study of Popular Music magyarországi szervezete) elnöke, 2010-2013-ig a szervezet alapító tagja és pénzügyi titkára |
2012 – |
Az IASPM@Journal szerkesztői bizottságának tagja |
2012 – |
A Zenei Hálózatok Folyóirat alapító szerkesztője. A folyóirat az első magyar nyelvű populáris zenével tudományosan foglalkozó folyóirat |
Egyéb
|
2014 – 2016 |
A Kék Pont “Csere Csak Csajoknak” programjának, 2015-től az Alternatíva Alapítvány önkéntese. Tevékenységek: intravénás szerhasználók és (női) szexmunkások körében végzett alacsony küszöbű, ártalomcsökkentő szociális munka Budapest 8. kerületében |
2014 – 2015 |
A Nőkért Egyesület alelnöke |