A zene terjesztésének és népszerűsítésének új csatornái

1. A téma

A jelenlegi hazai popzenei termelés egy konkrét szegmensének megértése. Olyan kérdésekre keresünk választ, hogy milyen hatással volt az új Petőfi Rádió, a Rádió Café vagy a magyar MTV megjelenése a hazai zenészek érvényesülési lehetőségeire vagy arra, hogy milyen európai produkciók jutnak el a hazai piacra? Meglovagolják-e a magyar együttesek a web 2.0-ás közösségi portálokban és zeneblogokban rejlő új lehetőségeket? Milyen típusú produkciók, termékek sikeresek az európai és távolabbi piacokon?
 

2. A téma relevanciája

A magyar popzenei piac az elmúlt évtizedben jelentősen átalakult. Az internet elterjedésével párhutzamosan beszűkültek a hanglemezértékesítési lehetőségek, de az új zene népszerűsítési és terjesztési csatornák megjelenése a hagyományos üzleti modelleken túl mutató új megoldásokat is hozott magával. Hasonlóképpen, míg a globalizálódó zenei piacon a hazai előadóknak itthon külföldi sztárokkal és réteg-előadókkal kell versenyezniük, közben korábban sosem látott lehetőségeket kaptak arra, hogy a hazainál lényegesen nagyobb Európai
vagy globális közönséghez jussanak. E változásokról jelenleg nagyon keveset tudunk, mélyebb megismerésük hozzásegíthet minket, hogy működőképesebb új üzleti modelleket hozhassunk létre, vagy megismerjük azokat a csatornákat és stratégiákat, amik segíthetik a magyar popzenei termékek sikeres piacrajutását Európában vagy még távolabbi piacokon.
 

3. A hallgató feladatának meghatározása

A pontos témát konzultáción határozzuk meg, a hallgató érdeklődését és előképzettségét figyelembe véve. A hallgató feladata ezután a konzultációk rendszeres, heti szintű látogatása. A kiszabott heti kutatási-írási feladatok rendszeres elvégzése a félév elején közösen kialakított ütemtervnek megfelelően. Önálló könyvtári, internetes, és szükség szerint interjúk készítése. A feldolgozott anyag rendszerezése. A dolgozat megírása, és az ahhoz kapcsolódó prezentáció elkészítése.
 
 

4. Előzetes elvárások

A kulturális szféra vizsgálni kívánt szegmensének legalább felszínes ismerete. Alap szintű gazdasággal, államigazgatással kapcsolatos ismeretek. Önállóság a könyvtárban, hajlandóság a témában érintett intézmények, zenekarok képviselőinek önálló felkutatására és személyes megkeresésére.