MOKK (Média Oktatási és Kutatóközpont)

A számítógépek és az informatikai alkalmazások széleskörű elterjedése, a távközlés, a média és az informatika összeolvadása új problémák elé állítja a fejlesztőket, a gazdasági döntéshozókat és a szabályozó hatóságokat egyaránt. Milyen új szolgáltatásokra lesz igény ebben a komplex információs térben, és hogyan kell egy ilyen szolgáltatást megtervezni? Milyen hatással van a technológia a fogyasztók viselkedésére, és hogyan hatnak a fogyasztói elvárások arra, hogy mely technológia tud elterjedni? Ezek a kérdések mérnöki, informatikai, illetve társadalom- és gazdaságtudományi ismeretek és módszerek együttes alkalmazását igénylik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Magyar Telekom Rt. 2002-ben a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékén belül ezért létrehozta a Média Oktatási és Kutató Központot az új, konvergens média jelenségeinek vizsgálatára.

A kutatócsoport saját webszájtja bemutatja a csoport tagjait,illetve oktatási és kutatási tevékenységüket.