Volt kommunikáció szakosok nyomonkövetése

1. A téma

Volt kommunikációs szakosok nyomonkövetése

2. A téma relevanciája

Nyilván húsbavágó kérdés, hogy mi lesz az ember kommunikáció diplomával a kezében. Ezért érdemes megnézni az, hogy már korábban végzett hallgatók hogyan boldogultak a diploma után. A személyes érdeklődésen túl azonban általános jelentősége is van a munkának: a népszerű kommunikációképzések miféle professziókra készítenek fel, és milyen szakma csoportok fogadják be az ezeken a szakokon végzetteket. Előnyt jelent vagy stigmát, intézményektől függ-e? A siker vagy a sikertelenség milyen szavakkal van beleírva a diplomába.

3. A hallgató feladatának meghatározása

A hallgató feladata a téma pontosítása, a szükséges másodlagos irodalom megismerése, majd a közösen egyeztetett szempontok alapján a vizsgálat megtervezése, az elemzés elkészítése. A feladat elvégzése során a hallgató a megszerzett szakirodalmi ismeretei és a korábbi tanulmányai fényében elemzi a feltárt eredményeket.

A feldolgozás lehetséges módjai:

  • egy vagy több intézmény volt hallgatóinak felkeresése, interjú készítés
  • korábbi hasonló vizsgálatok felkutatása, elemzése, értékelése

A projektfeladat során:

  • fontos a folyamatos munka
  • első lépés a kutatási téma pontosítása
  • ezt követi az előzetes irodalom megismerése
  • a várható munkaterhelés becslése és a kérdés szűkítése
  • a feldolgozás lehetséges módszereinek megismerése és választás ezek közül
  • egy első változat készítése (akár több lépcsőben) a kritikák alapján a végleges változat elkészítése
  • felkészülés a nyilvános szereplésre

4. A téma milyen korábban vagy párhuzamosan hallgatott tárgyak ismeretére épít, ezek közül melyik jelent előnyt a munkában (szakirodalom, kurzus, készségek, nyelvtudás, programozás ismeret, zenei ismeret stb.

Jó elemző készség (az Általános nyelvészet, Filozófia és Logika órákon elért jó teljesítmény).

Megjegyzés: Másodévesek érdeklődésére számítok, a témát csoportosan is (2 fő) fel lehet dolgozni.