• Study programs
    • ComMedia BA
    • ComMedia MA
    • Erasmus
    • Courses for engineers
    • Regional and Environmental Economics
    • Courses
  • People
  • Research
  • Contact
    • Hungarian (Hungary)
    • English (United Kingdom)
Department of Sociology and Communication
  1. Home
  2. Study programs
  3. Courses
  4. oktatás
  5. tantárgyak
tantárgyak

társadalomismeret komm MA

  • Print
  • Email
  • PDF

A társadalomismeret kurzus a mai nemzeti és globális társadalom strukturális válságjelenségeivel foglalkozik.

Négy (plusz egy) kiemelt válsággócot elemzünk, mindegyik abból fakad, hogy a ’80-as, ’90-es években megálmodott és létrehozott liberális világrendszer ígéretei részlegesen elbuktak, intézményi keretei megrendültek.

A négy plusz egy nagy (válság)téma:

*új média és arra alapuló új társadalomkép válsága,

*gazdasági válság (pénzügyi válság, egyenlőtlenségi válság),

*politikai válság (a „megreformált jóléti állam” válsága, politikai képviselet válsága),

*kulturális válság (kozmopolitanizmus és multikulturalizmus válsága),

*plusz az állatorvosi ló: a magyar rendszerváltás válsága (ha marad időnk). 

 

 

Az egyes témákhoz ajánlott szakirodalmak tartoznak. A beadandó dolgozatban a témák közül egyet kell feldolgozni.

 

  1. rész min. 1000 szavas elemzés :

A minden témánál vastag betűvel kiemelt kötelező irodalmakat el kell olvasni, az olvasottak alapján koherensen bemutatni egy a témával kapcsolatos konkrétabb jelenséget, problémát, folyamatot. A lényeg itt, hogy a szakirodalom hogyan tárgyalja az adott kérdést, melyek a legfontosabb állítások.

Ha szükséges, a kötelezők közül az egyik felcserélhető tetszőlegesen választott (nem csak a listából)  másik irodalomra.

 

  1. Rész: PPT

Azt kell bemutatni, hogy az 1. részben bemutatott jelenségek, folyamatok miként mutatkoznak meg egyes konkrét esetekben. A bemutató empirikus adatokon alapul, és önálló, elmélyült kjutatómunkán. Lehet akadémiai cikkek alapján is dolgozni, de lehet önállóan keresni adatokat vagy szakértői anyagokat, white paper-eket.

Akadémiai anyagok keresése: Google Scholar

Letöltés: Library Genesis

Adatok: OECD vagy our world in data stb

 

  1. Rész: Az első két részben felhasznált táblázatok és szakirodalmi forrásaik pontos hivatkozási listája.

 

 

FONTOS: MINDEN DOLGOZATNAK SZIGORÚAN EZT A FELÉPÍTÉST KELL KÖVETNIE.

A FŐ ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK:

*MENNYIRE RELEVÁNS ADATOKAT ÉS IRODALMAKAT TALÁLTAK

*ALAPOSAN ELOLVASTÁK ÉS ÉRTIK-E A SZAKIRODALMAT

 

 

  1. Új média és válság

Mit ígértek az internet-próféciák? Mi valósult meg mindebből? Hogyan hat a közösségi média a nyilvánosságra és politikára? A Facebook szerepe az ideológiai polarizációban és a fake news terjedésben. A Facebook mint hírmédia-piac.

 

*Mit tudunk a Cambridge Analytica-ról? Mennyire hatékony a módszerük?  Érvek, ellenérvek

*Mit tudunk a St Petersburg troll factory-ról? Mennyire hatékony a módszerük?  Érvek, ellenérvek 

*Milyen személyiség-tesztelő algoritmusokat használnak a munkaerőpiacon, a munkaerő-felvétel és teljesítményértékelés során?  

*Hányszor és hogyan kalibrálták újra a FB algoritmusát, a sajtóközlemények alapján?

*Hogyan hasznákla Mark Zuckerberg azt az érvet, hogy ő „konzultált” a FB népével?

*Újságírás, hírterjesztés és Facebook – milyen lehetőségei vannak a minőségi újságírásnak az előfizetéses modellen kívül

*A FB-vezér szenátusi és kongresszusi meghallgatásain felmerülő fő etikai, gazdasági, politikai dilemmák, és azok médiatálalása

 

 

  1. Politikai válság : a liberális demokrácia válsága

 

A politikai képviselet válsága és populizmus.

A tömegpártoktól a kartellpártokig. Hogyan alakult át a demokráciák politikai rendszere az elmúlt évtizedekben?

  • Politikai polarizáció: két világban élünk-e? Mit mondanak az adatok?
  • Mennyire tudnak új politikai erők pártokká szerveződni az egyes országokban?
  • Részvételi formák a mai politikában: párttagság, szakszervezeti tagság, politikai mozgalmak
  • Párt- és kampányfinanszírozás: milyen javaslatok, diulemmákl merültek fel azzal kapcsolatban, hogy miként lehet megoldani az egyre inkább ’kartellesedő’, azaz az állam és/vagy nagy korporációk által finanszírozott pártok korrupciós kockázatát?
  • Populista kampánytémák: Trump, és európai populista politikai erők összevetése
  • „State capture” jelensége egyes országokban (nagyvállalatok diktálják-e a törvényeket)
  • Brexit és a „piacok”: hogyan tálalja a média a „piacok” reakcióját a Brexit-saga egyes eseményeire?
  • Hogyan hivatkoznak a népakaratra a Brexit politikusai?

 

Jóléti állam válsága:

  1. rész: Mi a jóléti állam, mikor jött létre, milyen jóléti rezsimek vannak, milyen szolgáltatásokat nyújt a jóléti állam. Új társadalmi kockázatok. Mit jelent ez a fogalom? Mi a különbség a jóléti állam 1.0 és 2.0 között? Milyen kihívásokkal küzd ma a jóléti állam?
  2. rész:
  • tömeges fiatal munkanélküliség Dél-Európában,
  • szegénységben felnövő gyerekek problémája
  • lehet-e értelme a közmunkának? Jó példák, rossz példák.
  • Igaz-e, hogy a jóléti állam a középosztályt finanszírozza? Pl a lakáspolitikában? Pl. államilag támogatott lakáshitelek rendszerének összehasonlítása Mo-n és egy másik országban
  • Mi a prekariátus?
  • Patriarchális-e a jóléti állam? Milyen eszközökkel támogatja a nők munkavállalását az állam a UK-ban és Svédországban és bármelyik másik euróépai országban?
  • Hogyan kezelik egyes országok a „new social risk” kategóriájába tartozó jelenségeket, pl a 2008-as és azt követő adósságválság után?

 

 

  1. Gazdasági válság

A 2008-as gazdasági világválság okai és következményei. Mit jelent a financial capitalism fogalma? Miért nő ekkorára a pénzügyi szféra? Tőkejövedelmek és munkajövedelmek összehasonlítása, illetve pénzügyi és termelő befektetések jövedelmezőségének összehasonlítása egyes országokban. Mi a privatizált Keynesianizmus – az eredetihez képest?

Konkrét témák:

*Lakáshitel probléma Írországban, Spanyolországban és Magyarországon: hány ember küzd devizahitel-problémákkal a különböző országokban?

*A pénzügyi válság kezelésének eltérő módjai USA-ban és Európában

*A görög válság bemutatása – hogyan lesz Görögországból lusta korrupt déli állam a nyugati nyilváánosságban?

*A globalizáció nyertesei és vesztesei Piketty és Milanovic kutatásai alapján

*Egyenlőtlenségek angolszász és más országokban: van különbség a globalizáció hatáásaiban?

 

  1. Kulturális válság

A McWorld és a Jihad. Kulturális globalizáció. Globális médiakonglomerációk, globális szindikációs hálózatok. A kultúra amerikanizálódása. Globalizáció mint kulturális hibridizáció. A kozmopolitanizmus elmélete és társadalmi terei. A multikulturalizmus elmélete és társadalmi terei. A globális város megjelenése.

* A globális nagyváros: kozmopolita nyitottság vagy civilizációs zárványok?

* Antifeminizmus és antikozmopolitanizmus. Hogy válik a gender téma a kulturális polgárháború egyik fő terepévé?

* A Jordan Peterson jelenség. 

* Klímaváltozás-tagadás mint kulturális önkifejezési eszköz. 

* Migránsok, menekültek és a szolidaritás lehetőségei, példái Európában.

 

 

  1. A magyar rendszerváltás válsága (ha marad idő)

 

 

(a kidolgozható témák listája nem végleges, a félév végére alakul majd ki)

 

beadandó leadási határidő: 2020 január 15

 

 

Irodalmak:

 

Új média és Facebook válság téma:

Backstrom Lars. 2013. “News Feed FYI: A Window Into News Feed.” Facebook for Business. 2013. https://www.facebook.com/business/news/News-Feed-FYI-A-Window-Into-News-Feed.

Barzilai-Nahon, Karine. 2008. “Toward a Theory of Network Gatekeeping: A Framework for Exploring Information Control.” Journal of the American Society for Information Science and Technology 59 (9): 1493–1512.

Bortree, Denise Sevick. 2005. “Presentation of Self on the Web: An Ethnographic Study of Teenage Girls’ Weblogs.” Education, Communication & Information 5 (1): 25–39. https://doi.org/10.1080/14636310500061102.

Bucher, Taina. 2012. “Want to Be on the Top? Algorithmic Power and the Threat of Invisibility on Facebook.” New Media & Society 14 (7): 1164–80. https://doi.org/10.1177/1461444812440159.

Carmody, Tim. 2012. “Facebook’s ‘Letter from Zuckerberg’: The Annotated Version.” WIRED, 2012.

Csigó, Péter. 2016. The Neopopular Bubble: Speculating on „the People” in Late Capitalist Democracy. Budapest: CEU Press.

Dijck, José van. 2013. The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media. Oxford ; New York: Oxford University Press.

Eslami, Motahhare, Aimee Rickman, Kristen Vaccaro, Amirhossein Aleyasen, Andy Vuong, Karrie Karahalios, Kevin Hamilton, and Christian Sandvig. 2015. “‘I Always Assumed That I Wasn’T Really That Close to [Her]’: Reasoning About Invisible Algorithms in News Feeds.” In Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, 153–162. CHI ’15. New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/2702123.2702556.

Flaxman, Seth, Sharad Goel, and Justin M. Rao. 2016. “Filter Bubbles, Echo Chambers, and Online News Consumption.” Public Opinion Quarterly 80 (S1): 298–320. https://doi.org/10.1093/poq/nfw006.

Forer, Bertram R. 1949. “The Fallacy of Personal Validation: A Classroom Demonstration of Gullibility.” The Journal of Abnormal and Social Psychology 44 (1): 118–23.

Guan, Zhiwei, and Edward Cutrell. 2007. “An Eye Tracking Study of the Effect of Target Rank on Web Search.” In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 417–420. CHI ’07. New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/1240624.1240691.

Halpern, Sue. 2016. “They Have, Right Now, Another You.” The New York Review of Books, 2016. https://www.nybooks.com/articles/2016/12/22/they-have-right-now-another-you/.

Helberger, Natali, Katharina Kleinen-von Königslöw, and Rob van der Noll. 2015. “Regulating the New Information Intermediaries as Gatekeepers of Information Diversity.” Info 17 (6): 50–71.

Hyman, Ray. 1977. “‘Cold Reading’: How to Convince Strangers You Know All About Them.” The Skeptical Inquirer, no. Spring/Summer.

Litt, Eden. 2012. “Knock, Knock. Who’s There? The Imagined Audience.” Journal of Broadcasting & Electronic Media 56 (3): 330–45. https://doi.org/10.1080/08838151.2012.705195.

Luckerson, Victor. 2015. “Here’s How Your Facebook News Feed Actually Works.” Time, July 9, 2015. http://time.com/collection-post/3950525/facebook-news-feed-algorithm/.

McGee, Matt. 2013. “EdgeRank Is Dead: Facebook’s News Feed Algorithm Now Has Close To 100K Weight Factors.” Marketing Land. August 16, 2013. https://marketingland.com/edgerank-is-dead-facebooks-news-feed-algorithm-now-has-close-to-100k-weight-factors-55908.

Mendelson, Brendon. 2012. Social Media Is Bullshit. 1st ed. New York,N.Y: St. Martin’s Press.

Negroponte, Nicholas. 1995. Being Digital. 1st ed. New York: Knopf.

O’Neil, Cathy. 2016. Weapons of Math Destruction: How Big Data Increases Inequality and Threatens Democracy. First edition. New York: Crown.

Pariser, Eli. 2011. The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding From You. London: Viking.

Rader, Emilee, and Rebecca Gray. 2015. “Understanding User Beliefs About Algorithmic Curation in the Facebook News Feed.” In Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, 173–182. CHI ’15. New York, NY, USA: ACM. https://doi.org/10.1145/2702123.2702174.

Rogers, Richard. 2009. “The Googlization Question, and the Inculpable Engine.” In Deep Search: The Politics of Search Engines beyond Google, edited by Konrad Becker and Felix Stalder, 173–84. Edison, NJ: Transaction Publishers.

Sandvig, Christian. 2014. “Corrupt Personalization.” Multicast (blog). June 26, 2014. http://blogs.harvard.edu/niftyc/archives/1003.

Sandvig, Christian, Kevin Hamilton, Karrie Karahalios, and Cedric Langbort. 2016. “Automation, Algorithms, and Politics | When the Algorithm Itself Is a Racist: Diagnosing Ethical Harm in the Basic Components of Software.” International Journal of Communication 10 (0): 19.

Shoemaker, Pamela J., and Tim P. Vos. 2009. Gatekeeping Theory. New York: Routledge.

Staff, Guardian. 2012. “Facebook’s Letter from Mark Zuckerberg - Full Text.” The Guardian, February 1, 2012, sec. Technology. https://www.theguardian.com/technology/2012/feb/01/facebook-letter-mark-zuckerberg-text.

Starkman, Dean. 2011. “Confidence Game.” Columbia Journalism Review, 2011. http://www.cjr.org/essay/confidence_game.php.

Tandoc, Edson C. 2014. “Journalism Is Twerking? How Web Analytics Is Changing the Process of Gatekeeping.” New Media & Society 16 (4): 559–75. https://doi.org/10.1177/1461444814530541.

Thurman, Neil, and Steve Schifferes. 2012. “The ’Social’ and Reflexive Turn of ’Adaptive’ News.” In The Handbook of Global Online Journalism, edited by Eugenia Siapera and Andreas Veglis, 373–93. Handbooks in Communication and Media. Malden, MA: Wiley-Blackwell.

Turner, Fred. 2006. From Counterculture to Cyberculture: Stewart Brand, the Whole Earth Network, and the Rise of Digital Utopianism. Chicago: University of Chicago Press.

———. 2018. “Don’t Be Evil.” Logic Magazine, January 3, 2018. https://logicmag.io/03-dont-be-evil/.

Kreiss, Daniel, Megan Finn, and Fred Turner. 2011. “The Limits of Peer Production: Some Reminders from Max Weber for the Network Society.” New Media & Society 13 (2): 243–59. https://doi.org/10.1177/1461444810370951.

 

 

Politikai válság téma

Crouch, Colin. 2004. Post-Democracy. Themes for the 21st Century. Malden, MA: Polity.

 

Peter Mair Democracy without parties This paper is posted at the eScholarship Repository, University of California.
http://repositories.cdlib.org/csd/05-06

Mair, Peter. 2002. “Populist Democracy vs. Party Democracy.” In Democracies and the Populist Challenge, 81–98. New York: Palgrave.

Katz, R S, and P Mair. 1995. “Changing Models of Party Organization and Party Democracy: The Emergence of the Cartel Party.” Party Politics 1 (1): 5–28.

Christopher Hare, Keith T. Poole  - The Polarization of Contemporary American Politics

Polity . Volume 46, Number 3 . July 2014

Hall, S. (Ed.). (1979). The great moving right show. Marxism Today, (January), 14–20.

Hassan, O. (2016). Podemos and left populism. Marxist Left Review, 11(Summer), 1–24.

Mouffe, C. (2018). For a left populism. London ; Brooklyn, NY: Verso.

Mudde, C. (2004). The Populist Zeitgeist. Government and Opposition, 39(4), 542–563. https://doi.org/10.1111/j.1477-7053.2004.00135.x

Mudde, C., & Kaltwasser, C. (2017). Populism: a very short introduction. New York, NY: Oxford University Press.

Mueller, J.-W. (2018, April 6). Can Liberalism Save Itself? | by Jan-Werner Mueller. Retrieved June 7, 2018, from https://www.project-syndicate.org/onpoint/can-liberalism-save-itself-by-jan-werner-mueller-2018-04

Müller, J.-W. (2016). What is populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press.

Skocpol, T. (2003). Diminished democracy: from membership to management in American civic life. Norman: University of Oklahoma Press.

Stavrakakis, Y. (2014). The Return of “the People”: Populism and Anti-Populism in the Shadow of the European Crisis. Constellations, 21(4), 505–517. https://doi.org/10.1111/1467-8675.12127

Inglehart, R. – Norris, P. 2016: Trump, Brexit, and the rise of Populism.

 

 

 

Jóléti állam téma

 

David  Garland 2016. THE    WELFARE     STATE.  A Very Short Introduction. Oxford University Press

Christopher Pierson and Francis G. Castles 2006. The Welfare State reader. : 2 tanulmány

Carole Pateman The partiarchal welfare state. In: Pierson Castles. 

Colin Hay  2006 Globalization, Economic Change and the Welfare State: The 'Vexatious Inquisition of Taxation'? in: Pierson Castles

Walter Korpi  2006 Welfare-State Regress in Western Europe: Politics, Institutions, Globalization, and Europeanization in: Pierson Castles

Gosta Esping-Andersen 2006 A Welfare State for the Twenty-First Century in Pierson-Castles

Richard Jackson 2006 The Global Retirement Crisis in Pierson Castles

Tomka Béla 2008. A jóléti állam Európában és Magyarországon. Budapest: Corvina

 

Gazdasági, pénzügyi válság

Colin Crouch: PRIVATIZÁLT KEYNESIANIZMUS. Fordulat 20-as szám. Online. Eredeti tanulmány: Crouch, Colin (2009): Privatised Keynesianism: An Unacknowledged Policy Regime. In: The British Journal of Politics and International Relations, Vol. 11., No. 3.: 382–399.

Storm, Servaas. n.d. “Financial Markets Have Taken Over the Economy. To Prevent Another Crisis, They Must Be Brought to Heel.” Institute for New Economic Thinking. Accessed December 11, 2018. https://www.ineteconomics.org/perspectives/blog/financial-markets-have-taken-over-the-economy-to-stop-the-next-crisis-they-must-be-brought-to-heel.

Harvey, David. 2005. A Brief History of Neoliberalism. Oxford; New York: Oxford University Press.

Jamie Peck, Nik Theodore, and Neil Brenner Neoliberalism Resurgent? Market Rule  after the Great Recession. The South Atlantic Quarterly 111:2, Spring 2012

Storm, Servaas. n.d. “Financial Markets Have Taken Over the Economy. To Prevent Another Crisis, They Must Be Brought to Heel.” Institute for New Economic Thinking. Accessed February 15, 2019. https://www.ineteconomics.org/perspectives/blog/financial-markets-have-taken-over-the-economy-to-stop-the-next-crisis-they-must-be-brought-to-heel.

Straka, John W., Peter M. Zorn, Kevin P. Winkler, Jeff Markowitz, and Peter E. Mahoney. 2011. “A Shift in the Mortgage Landscape: The 1990s Move to Automated Credit Evaluations.” Journal of Housing Research 11 (2): 207–32.

Roubini, Nouriel, and Stephen Mihm. 2010. Crisis Economics: A Crash Course in the Future of Finance. New York: Penguin Press.

Cassidy, John. 2010. “Interview with Eugene Fama.” The New Yorker, 2010, sec. January 13. http://www.newyorker.com/news/john-cassidy/interview-with-eugene-fama.

Crotty, James. 2009. “Structural Causes of the Global Financial Crisis: A Critical Assessment of the ‘New Financial Architecture.’” Cambridge Journal of Economics 33 (4): 563–80. https://doi.org/10.1093/cje/bep023.

Orléan, André. 2004. “What Is a Collective Belief?” In Cognitive Economics, edited by Paul Bourgine and Jean-Pierre Nadal, 199–212. Berlin: Springer.

———. 2014. The empire of value: a new foundation for economics.

Pozsar, Zoltan. 2013. “Shadow Banking and the Global Financial Ecosystem.” VoxEU.Org (blog). 2013. http://voxeu.org/article/global-financial-ecosystem-0.

Stuart Hall, Bram Gieben (szerk) 1992. Formations of modernity. Open U Press.

David Gartman 1998. POSTMODERNISM; OR, THE CULTURAL LOGIC OF POST-FORDISM. The Sociological Quarterly, Volume 39, Number 1, pages 119-137.

Simon Clarke 1992. What in the F---’s name is Fordism? In Nigel Gilbert: Fordism and Flexibility.

Eric Rauchway 2008. The Great Depression and the New Deal: A Very Short Introduction.

Ash Amin  Post-Fordism: Models, Fantasies and Phantoms of Transition

 

 

 

Kozmopolitanizmus és multikulturalizmus válság téma

 

Barber 1992: Jihad vs McWorld

Barber, B 2014 : If mayors ruled the world.

Beck, Ulrich 2010 : Tke Cosmopolitan Manifesto. In Brown-Held: The Cosmopolitanism Reader.

Beck, Ulrich : German Europe

Hannerz U (1996) Transnational Connections. London: Routledge

Held, David 2010 : Principles of Cosmopolitan order. In Brown-Held: The Cosmopolitanism Reader

Fleras, A. 2009. The politics of multiculturalism.

Gans, Herbert J 2005 : Towards a Reconciliation of Assimilation and Pluralism. In: Kivisto, P. Incorporating Diversity

Modood, T. 2013 :  Multiculturalism

Mooney, A – Evans, B 2007 : Globalization. The key concepts.

Myria Georgiou 2017: Is London open? Mediating and ordering cosmopolitanism in crisis

Sassen S (2001) The Global City: Introducing a Concept. New York, NY/London/Tokyo: Blackwell.

Sennett R (2013) The open city.

       https://www.richardsennett.com/site/senn/UploadedResources/The%20Open%20City.pdf

 

 

 

  • Print
  • Email
  • PDF
Tabuk a társadalomban

 

Budapest University of Technology and Economics
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication

 

 

 

COURSE SYLLABUS

 

I. Description

 

 

Neptun code Academic year C/E Assessment Contact hours (th/pr) Credit Language Semester
2018/19?0/0?Spring

 

Instructor

 

Entry requirements
-

Mandatory/recommended preliminary courses
-

Description

 

Topics

Weekly Topics

 

Readings

     

    Teaching method

    consultancy

     

     

    Requirements

     

     

    Re-sit possibilities

     

    Consultation

     

    Course requirements

     

    Evaluation criteria

     

    Evaluation

    Excellent [A]
    Very Good [B]
    Good [C]
    Satisfactory [D]
    Pass [E]
    Fail [F]

     

     

    Student work required for the completion of the course

    Sum100%

     

    Course supervisor

    név beosztás tanszék
    BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

     

    Korábbi adatlapok

     
    • Print
    • Email
    • PDF
    Társadalmi konfliktus és újságírás

     

    Budapest University of Technology and Economics
    Faculty of Economic and Social Sciences
    Department of Sociology and Communication

     

     

     

    COURSE SYLLABUS

     

    I. Description

     

     

    Neptun code Academic year C/E Assessment Contact hours (th/pr) Credit Language Semester
    2018/19?0/0?Spring

     

    Instructor

     

    Entry requirements
    -

    Mandatory/recommended preliminary courses
    -

    Description

     

    Topics

    Weekly Topics

     

    Readings

       

      Teaching method

      consultancy

       

       

      Requirements

       

       

      Re-sit possibilities

       

      Consultation

       

      Course requirements

       

      Evaluation criteria

       

      Evaluation

      Excellent [A]
      Very Good [B]
      Good [C]
      Satisfactory [D]
      Pass [E]
      Fail [F]

       

       

      Student work required for the completion of the course

      Sum100%

       

      Course supervisor

      név beosztás tanszék
      BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

       

      Korábbi adatlapok

      • Print
      • Email
      • PDF
      Társadalmi kommunikáció

       

      Budapest University of Technology and Economics
      Faculty of Economic and Social Sciences
      Department of Sociology and Communication

       

       

       

      COURSE SYLLABUS

       

      I. Description

       

       

      Neptun code Academic year C/E Assessment Contact hours (th/pr) Credit Language Semester
      2018/19?0/0?Spring

       

      Instructor

       

      Entry requirements
      -

      Mandatory/recommended preliminary courses
      -

      Description

       

      Topics

      Weekly Topics

       

      Readings

         

        Teaching method

        consultancy

         

         

        Requirements

         

         

        Re-sit possibilities

         

        Consultation

         

        Course requirements

         

        Evaluation criteria

         

        Evaluation

        Excellent [A]
        Very Good [B]
        Good [C]
        Satisfactory [D]
        Pass [E]
        Fail [F]

         

         

        Student work required for the completion of the course

        Sum100%

         

        Course supervisor

        név beosztás tanszék
        BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

         

        Korábbi adatlapok

        • Print
        • Email
        • PDF
        Tartalomfejlesztés: hírtől az oknyomozó riportig

         

        Budapest University of Technology and Economics
        Faculty of Economic and Social Sciences
        Department of Sociology and Communication

         

         

         

        COURSE SYLLABUS

         

        I. Description

         

         

        Neptun code Academic year C/E Assessment Contact hours (th/pr) Credit Language Semester
        2018/19?0/0?Spring

         

        Instructor

         

        Entry requirements
        -

        Mandatory/recommended preliminary courses
        -

        Description

         

        Topics

        Weekly Topics

         

        Readings

           

          Teaching method

          consultancy

           

           

          Requirements

           

           

          Re-sit possibilities

           

          Consultation

           

          Course requirements

           

          Evaluation criteria

           

          Evaluation

          Excellent [A]
          Very Good [B]
          Good [C]
          Satisfactory [D]
          Pass [E]
          Fail [F]

           

           

          Student work required for the completion of the course

          Sum100%

           

          Course supervisor

          név beosztás tanszék
          BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

           

          Korábbi adatlapok

          1. Tartalomfejlesztés: kulturális újságírás
          2. Üzleti és szervezeti kommunikáció
          3. Verbális kommunikáció
          4. Környezet- és városszociológia

          Page 1 of 4

          • 1
          • 2
          • 3
          • 4
          • BME