Budapest University of Technology and Economics COURSE SYLLABUS Communication and Media Science BA I. Description Business and organic communication Üzleti és szervezeti kommunikáció Instructor Entry requirements
Mandatory/recommended preliminary courses
Description A tárgy célja a szervezeten belüli, munkahelyi és üzleti kommunikáció elméletének és gyakorlatának bemutatása. Fontos, hogy a hallgatók megismerjék azokat a kommunikációs, motivációs modelleket és stratégiákat, amelyeket az üzleti és szervezeti kommunikációban hatékonyan alkalmazhatnak, ugyanakkor lényeges, hogy felismerjék és megértsék azokat a folyamatokat is, amelyek akadályozzák a sikeres kommunikációt. Ismerjék a szervezeten belüli individuális stratégiák eszközrendszerét úgy, hogy azt munkaerőpiaci helyzetben képesek legyenek önállóan, a megfelelő folyamatmodelleket, technikákat használni.
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication
Neptun code
Academic year
C/E
Assessment
Contact hours (th/pr)
Credit
Language
Semester
BMEGT43A231
2018/19 C exam 4/0 5 Hungarian Spring Rajkó Andrea, egyetemi adjunktus
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Depart. of Sociology and Communication
-
-
Topics
Wednesday 08:15-11:45 | Weekly Topics |
2019.02.06 | Az üzleti kommunikáció alapjai. A félévi munkaterv kialakítása a felajánlott és a hallgatókkal egyeztetett tematikák alapján. |
2019.02.13 | Az üzleti kommunikációval kapcsolatos tananyagok feldolgozása, értelmezése és "felülírása" |
2019.02.20 | Szervezeti kommunikáció -vállalati kommunikáció. Üzleti terv - üzleti levelezés. |
2019.02.27 | Sikeres vezetői modellek. Delegálás. Stresszkezelés. |
2019.03.06 | Team munka és kommunikáció. Hatalom-uralom. Rejtett szervezetek. A munkahelyi titok és pletyka dinamikája. |
2019.03.13 | Tárgyalástechnika az üzleti életben - Tanács János |
2019.03.20 School Holiday | TAVASZI SZÜNET |
2019.03.27 | Szervezetfejlesztési alapok: Dr. Domschitz Mátyás PhD |
2019.04.03 | Üzleti terv: Somlyó Tamás és a Feel Flux
|
2019.04.10 | Piackutatási alapok: Harcos Andrea a Kantar Hoffmann Piackutató Kft. kvalitatív igazgatója |
2019.04.17 | Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll. |
2019.04.24 | Munka és kommunikáció: Dr. Szalay Györgyi PhD |
2019.05.01 School Holiday | OKTATÁSI SZÜNET |
2019.05.08 | Personal branding. Az üzleti kultúra, a cég és a személyes image összefüggései. Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll. |
2019.05.15 | ÜZLETI TERVEK PREZENTÁLÁSA
|
Readings
Teaching method
theory
Requirements
Re-sit possibilities
Az egyetemi TVSZ szerint
Consultation
E.711 kedd 08:00-10:00
Course requirements
1. A félév végi aláírás feltétele az órák látogatása. Három alkalmat meghaladó hiányzás esetén a hallgató nem kaphat aláírást. A jelenlétet az oktató rendszeres katalógussal ellenőrzi.
2. A kiadott szakirodalom hétről-hétre történő önálló feldolgozása
A kurzus során teljesítendő feladatok:
- A hallgatók a félév alatt egy 30-40 perces prezentációt tartanak, melynek során kritikai észrevételekkel, vitaindító kérdésekkel, reflektálnak az adott óra témájára, a megadott kötelező szakirodalomra. A prezentáció részletes vázlatát (handout) a prezentáció napján a kurzus hallgatóinak ki kell osztani és a ppt-vel együtt az oktatónak hétfő délig e-mailben el kell küldeni.
- Az órai munka az órai diszkussziókban való aktív és rendszeres részvételt jelenti. A puszta jelenlét önmagában nem elegendő a szemináriumi munkában való részvétel sikeres teljesítéséhez.
- A kurzus szóbeli vizsgával zárul, a kontaktórákon rögzített és átbeszélt szakirodalom/gyakorlat alapján
Evaluation criteria
Evaluation
Excellent [A] | |
Very Good [B] | |
Good [C] | |
Satisfactory [D] | |
Pass [E] | |
Fail [F] |
Student work required for the completion of
the course Course supervisor Contact hour 56% Preparation for classes 15% Preparation of homework 15% Learning written material 15% Preparation for exam 20% Sum 100%
név
beosztás
tanszék
Rajkó Andrea egyetemi adjunktus
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék