Üzleti és szervezeti kommunikáció

 

Budapest University of Technology and Economics
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication

 

 

 

COURSE SYLLABUS

Communication and Media Science BA

 

I. Description

 

Business and organic communication

Üzleti és szervezeti kommunikáció

 

Neptun code Academic year C/E Assessment Contact hours (th/pr) Credit Language Semester
BMEGT43A231 2018/19Cexam4/05HungarianSpring

 

Instructor

Rajkó Andrea, egyetemi adjunktus
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Depart. of Sociology and Communication

 

Entry requirements
-

Mandatory/recommended preliminary courses
-

Description

A tárgy célja a szervezeten belüli, munkahelyi és üzleti kommunikáció elméletének és gyakorlatának bemutatása.  Fontos, hogy a hallgatók megismerjék azokat a kommunikációs, motivációs modelleket és stratégiákat, amelyeket az üzleti és szervezeti kommunikációban hatékonyan alkalmazhatnak, ugyanakkor lényeges, hogy felismerjék és megértsék azokat a folyamatokat is, amelyek akadályozzák a sikeres kommunikációt. Ismerjék a szervezeten belüli individuális stratégiák eszközrendszerét úgy, hogy azt munkaerőpiaci helyzetben képesek legyenek önállóan, a megfelelő folyamatmodelleket, technikákat használni.

 

Topics

Wednesday
08:15-11:45
Weekly Topics
2019.02.06

Az üzleti kommunikáció alapjai. A félévi munkaterv kialakítása a felajánlott és a hallgatókkal egyeztetett tematikák alapján. 

2019.02.13

Az üzleti kommunikációval kapcsolatos tananyagok feldolgozása, értelmezése és "felülírása"

2019.02.20

Szervezeti kommunikáció -vállalati kommunikáció. Üzleti terv - üzleti levelezés.

2019.02.27

Sikeres vezetői modellek. Delegálás. Stresszkezelés.

2019.03.06

Team munka és kommunikáció. Hatalom-uralom.

Rejtett szervezetek. A munkahelyi titok és pletyka dinamikája.

2019.03.13

Tárgyalástechnika az üzleti életben - Tanács János

2019.03.20
School Holiday

TAVASZI SZÜNET

2019.03.27

Szervezetfejlesztési alapok: Dr. Domschitz Mátyás PhD

2019.04.03

Üzleti terv: Somlyó Tamás és a Feel Flux

 

2019.04.10

Piackutatási alapok: Harcos Andrea a Kantar Hoffmann Piackutató Kft. kvalitatív igazgatója

2019.04.17

Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll.

2019.04.24

Munka és kommunikáció: Dr. Szalay Györgyi PhD

2019.05.01
School Holiday

OKTATÁSI SZÜNET

2019.05.08

Personal branding. Az üzleti kultúra, a cég és a személyes image összefüggései.

Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll.

2019.05.15

ÜZLETI TERVEK PREZENTÁLÁSA

 

 

Readings

     

    Teaching method

    theory

     

     

    Requirements

     

     

    Re-sit possibilities

    Az egyetemi TVSZ szerint

     

    Consultation

    E.711 kedd 08:00-10:00

     

    Course requirements

    1. A félév végi aláírás feltétele az órák látogatása. Három alkalmat meghaladó hiányzás esetén a hallgató nem kaphat aláírást. A jelenlétet az oktató rendszeres katalógussal ellenőrzi.

    2. A kiadott szakirodalom hétről-hétre történő önálló feldolgozása

    A kurzus során teljesítendő feladatok:

    1. A hallgatók a félév alatt egy 30-40 perces prezentációt tartanak, melynek során kritikai észrevételekkel, vitaindító kérdésekkel, reflektálnak az adott óra témájára, a megadott kötelező szakirodalomra. A prezentáció részletes vázlatát (handout) a prezentáció napján a kurzus hallgatóinak ki kell osztani és a ppt-vel együtt az oktatónak hétfő délig e-mailben el kell küldeni.
    2. Az órai munka az órai diszkussziókban való aktív és rendszeres részvételt jelenti. A puszta jelenlét önmagában nem elegendő a szemináriumi munkában való részvétel sikeres teljesítéséhez.
    3. A kurzus szóbeli vizsgával zárul, a kontaktórákon rögzített és átbeszélt szakirodalom/gyakorlat alapján

     

     

    Evaluation criteria

     

    Evaluation

    Excellent [A]
    Very Good [B]
    Good [C]
    Satisfactory [D]
    Pass [E]
    Fail [F]

     

     

    Student work required for the completion of the course

    Contact hour56%
    Preparation for classes15%
    Preparation of homework15%
    Learning written material15%
    Preparation for exam20%
    Sum100%

     

    Course supervisor

    név beosztás tanszék
    Rajkó Andreaegyetemi adjunktus BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

     

    Korábbi adatlapok

    2017/18 tavasz
    2018/19 tavasz