Budapest University of Technology and Economics COURSE SYLLABUS I. Description Sociology of Advertising Reklámszociológia Instructor Entry requirements
Mandatory/recommended preliminary courses
Description Topics A probléma felvetése: Mi a reklám? A fogyasztás szociológiája A fogyasztói társadalom új embertípusa A reklámszakma gyökerei A "humbug anatómiája" – A reklámszakma úttörői A "humbug anatómiája" – A kreatívforradolom és hatása -- A „humbug anatómiája” – Brit reklámosok Howard Gossage A döntésgyár A reklámtörténelem legnagyobb hatású kampányai A reklámszakma 50 árnyalata Új világ hajnalán Számonkérés Readings
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication
Neptun code
Academic year
C/E
Assessment
Contact hours (th/pr)
Credit
Language
Semester
BMEGT439767
2018/19 E intra-term grading 2/0 2 Hungarian Spring Kovács Levente, vendégelőadó
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Depart. of Sociology and CommunicationBerta László, vendégelőadó
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Depart. of Sociology and Communication
-
-Tuesday
17:15-18:45Wednesday
14:15-15:45Weekly Topics 2019.02.05 2019.02.06
Az ipari társadalomtól a fogyasztói társadalomig. A fogyasztás helye és szerepe a
gazdaság, az egyén, a közösség életében. A reklám és márkázás hatása a
fogyasztóra. "Informational" vs. "transformational" reklám. Értelmezések,
definíciók, kételyek. (KL)2019.02.12 2019.02.13
A manipuláció teóriája (Jean Baudrillard és a "realisation problem"; Theodor
Adorno és a "culture industry". Vance Packard és a Rejtett rábeszélők. A
fogyasztás mint a boldogsághoz vezető út: az Amerikai Álom vs. Kelet Európai
Álom. Fogyasztok, tehát vagyok? (KL)2019.02.19 2019.02.20
David Riesman és a Magányos tömeg karaktertípusai (a tradíciótól, belülről és
kívülről irányított ember). William Whyte és a szervezeti ember (organization
man). Kenneth Galbraith és az "affluent society". A reklámszakember
archetípusa avagy A szürke öltönyös férfi - The Man in the Gray Flannel Suit.
(BL)2019.02.26 2019.02.27
„Kígyóolajat vegyenek!” Az ős-reklámügynökség és a hirdetési ügynökök. A
modern reklámügynökség megszületése. Volney B. Palmertől – James Walter
Thompsonig. Az ügynökségi modell és annak szövevényes működése. A
reklámszakma "Bermuda-háromszöge". (BL)2019.03.05 2019.03.06
P.T. Barnum és az "Egress" – John Caples és Claude C. Hopkins – John Kennedy
és Albert Lasker – Leo Burnett és a "Chicagói Iskola" – Rosser Reeves és a USP –
David Ogilvy és a márkaszemélyiség megszületése (KL)2019.03.12 2019.03.13
A kreatívforradalom: Bill Bernbach és a DDB. A kreativitás új sztenderdje: a
Volkswagen és az Avis kampányok. George Lois és a PKL. Mary Well Lawrence.
Carl Ally és Jerry Della Femina. (BL)2019.03.19
School Holiday2019.03.20
School Holiday2019.03.26 2019.03.27
Az európai reklám fejlődése. A brit kreatívforradalmárok: CDP, Saatchitestvérek,
David Abbott. (KL)2019.04.02 2019.04.03
A 20. század legnagyobb reklámszakembere. Marshall McLuhan felfedezője. A
kommunikátor, a filosz, a kultúraszervező, a teoretikus (A róla készült
dokumentumfilm vetítésével egybekötött előadás) (KL)2019.04.09 2019.04.10
Viselkedéstudomány a reklám „szolgálatában”. Miként használják a reklámban
pszichológiát az emberek és döntéseik manipulálására. A közösségi megerősítés
és a negatív közösségi megerősítés, a fizetés fájdalma és az ár relativitása, a
túlzott önbizalom és további viselkedési torzítások. (BL)2019.04.16 2019.04.17
Volkswagen bogár – Think Small; Avis vs. Herz; Guinness; Playstation; Flat Eric
(Levi's); Absolut Vodka; The Economist; Subservient Chicken, Moldy Whopper
(Burger King); Volvo -- etc. (BL)2019.04.23 2019.04.24
A corporate holdingok. Mivé alakult a szürke öltöny? A mai reklámszakember
helye, szerepe, jövőképe. Hová halad az iparág? A „brand purpose” értelme és
értelmetlensége. Steve Harrison és a reklámügynökségek világmegváltó
törekvései. Byron Sharp marketingforradalma („evidence-based mareting”) (KL)2019.04.30 2019.05.01
School Holiday
Digitális reklám korszaka. Új eszközök, felületek, új típusú fogyasztók,
magatartások. A content és a user. (User-generated content) Az online tér
bugyrai: Bob Hoffman kritikai magatartása. A közösségi média és az online
reklámok működésének illúziói. (BL)2019.05.07 2019.05.08 2019.05.14 2019.05.15
Teaching method
theory
Requirements
Re-sit possibilities
Az egyetemi TVSZ szerint
Consultation
Kovács Levente: (előzetes email-egyeztetés alapján)
:
Course requirements
a számonkérés online felületen történik, esetleg egy írásbeli
dolgozat elkészítése az ára
Evaluation criteria
Evaluation
Excellent [A] | |
Very Good [B] | |
Good [C] | |
Satisfactory [D] | |
Pass [E] | |
Fail [F] |
Student work required for the completion of
the course Course supervisor Sum 100%
név
beosztás
tanszék
Szabó Levente egyetemi adjunktus
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék