Budapest University of Technology and Economics COURSE SYLLABUS Communication and Media Science BA I. Description Research Seminar Kutatószeminárium Instructor Entry requirements
Mandatory/recommended preliminary courses
Description A kurzuson tág értelemben a tárgyi környezet kommunikációs vonatkozásaival foglalkozunk, konkrétabban a pozitív életminőség (boldogság) környezeti kommunikációs kontextusával. Több népszerűsítő könyv (lásd alább Irodalom) is megjelent arról, hogy a skandináv társadalmakban milyen tárgyi-környezeti kontextusa van annak, hogy a skandináv (elsősorban dán és svéd) emberek nagyobb boldogságról (hygge, ill. lagom) számolnak be más európai országok lakóinál. A kurzuson környezeti kommunikációs szempontból kritikai elemzésnek vetjük alá a témában megjelent néhány könyvet, és minikutatás formájában megvizsgáljuk, hogy magyar feltételek között érvényesülnek-e és, ha igen, hogyan, ezek a szociofizikai feltételek. A kutatási feladatokat óráról órára kapják a hallgatók. A következő feladat gyakran az órán derül ki, mivel a kutatás menete illeszkedik az előzetes órai vizsgálatfolyamathoz.
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication
Neptun code
Academic year
C/E
Assessment
Contact hours (th/pr)
Credit
Language
Semester
BMEGT43A150
2018/19 EC intra-term grading 4/0 5 Hungarian Fall Dúll Andrea, egyetemi tanár
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Depart. of Sociology and Communication
környezeti kommunikáció, tárgyak, pozitív érzelmek
--
Topics
Wednesday 08:15-11:45 | Weekly Topics |
2019.02.06 | A kurzus tematikájának, feltételeinek és követelményeinek megbeszélése. Mi a környezeti kommunikáció? Szemlélet, módszerek, kutatásetika |
2019.02.13 | Tárgyak környezeti kommunikációja: funkció, szépség, affordancia, tárgykötődés, identitás Érzelmek, motiváció, életminőség |
2019.02.20 | Téri fordulat, rematerializáció A kultúra tárgyi kontextusa |
2019.02.27 | Referátumok 1. Hygge (Thomsen Brits, 2017) - kijelölt referálandó részek terjedelme, felosztása a kurzus hallgatóinak létszámától függően módosulhat
|
2019.03.06 | Referátumok 2. Lagom (Brones, 2016/2017)
|
2019.03.13 | A hygge és a lagom kommunikációs megközelítése A hygge és a lagom környezeti kommunikációs vonatkozásai |
2019.03.20 School Holiday | A minikutatási vizsgálattervek kidolgozása, illesztés a hazai szociofizikai és társadalmi kontextushoz Szakirodalmi háttér illesztése a minikutatásokhoz Házi feladat:
|
2019.03.27 | Beszámoló a házi feladatokról Elővizsgálatok egyeztetése, elővizsgálatok pontosítása, vizsgálatterv Házi feladat:
|
2019.04.03 | Tavaszi szünet |
2019.04.10 | Beszámoló a házi feladatokról:
|
2019.04.17 | Kvalitatív módszerek a környezeti kommunikációs kutatásokban Kvalitatív minikutatás megtervezése |
2019.04.24 | Kvalitatív minikutatás tervezetének véglegesítése Házi feladat:
|
2019.05.01 School Holiday | Beszámoló a kvalitatív minikutatás eredményeiről 1-2. |
2019.05.08 | Kvantitatív módszerek a környezeti kommunikációban Kvantitatív minikutatás előkészítése Házi feladat:
|
2019.05.15 | Beszámoló a kvantitatív minikutatásokról 1-2. Hygge- és Lagom-kutatásaink összegzése A kurzus tapasztalatainak összegzése |
Readings
Kötelező irodalom
Baudrillard, J. 1987. A tárgyak rendszere. Budapest: Gondolat.
Brones, A. 2018. Lagom. A boldogság svéd titka.Budapest: Bookline.
Dúll, A. 2009. Tárgyi környezet és pszichológia. In A. Dúll A környezetpszichológia alapkérdései – Helyek, tárgyak, viselkedés (pp. 135–156). Budapest: L’Harmattan.
Dúll, A. 2014. A környezeti kommunikáció vázlata. In Szász Antónia, Kirzsa Fruzsina (Eds.) A kultúra rejtelmei (pp. 162–173). Budapest: MAKAT.
Thomsen Brits, L. Hygge. 2017. Harmónia dán módra. Budapest: Jaffa.
Kiegészítő irodalom
Részben saját kutatás eredménye, részben az órán kerül kiosztásra (pdf formátumban).
Teaching method
consultancy
Requirements
Re-sit possibilities
A szakirodalmi és a kutatási prezentációk közül egy - indokolt esetben - kihagyható. Az írásbeli prezentációkat akkor is el kell készíteni, és be kell mutatni, ha nincs minden csoporttag jelen az órán. Az írott és a szóbeli prezentáció 50-50 %-ban, együtt teszik ki az adott feladatra kapott jegyet. A szóbeli prezentációk nem pótolhatók. Az írásbeli (ppt, prezi) anyagok az órán leadandók (csoportmunka esetén a csoport minden tagja azonos jegyet kap) - egy ezek közül a pótlási héten következmény nélkül leadható, a többi megkésett leadás esetén minden esetben egy jegy levonásra kerül.
Consultation
E.712 szerda 12:00-13:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)
Course requirements
A kurzus teljesítési feltételei:
- jelenlét az órákon a TVsz. szerint
- 1 választott referátum a szakirodalmakból (prezentáció készítése, és egyeztetett időpontban a szóbeli referátum megtartása)
- aktív részvétel az órai munkában
- kutatási feladatok elvégzése és beszámoló ezekről (létszámtól függően csoportos vagy egyéni munkavégzés)
Evaluation criteria
A kurzus során fontos
- kreatív kutatói szemlélet,
- az ismeretterjesztő irodalom átfordítása kutatási anyaggá
- szakirodalom beépítése a kutatási tervbe
- kutatómódszerek kreatív alkalmazása
Evaluation
Excellent [A] | |
Very Good [B] | |
Good [C] | |
Satisfactory [D] | |
Pass [E] | |
Fail [F] |
Student work required for the completion of
the course Course supervisor Contact hour 30% Preparation of homework 40% Preparation for exam 30% Sum 100%
név
beosztás
tanszék
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék