Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem TANTÁRGYI ADATLAP kommunikáció és médiatudományi alapképzés I. Tantárgyleírás Üzleti és szervezeti kommunikáció Business and organic communication A tantárgy oktatója A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend
A tantárgy leírása A tárgy célja a szervezeten belüli, munkahelyi és üzleti kommunikáció elméletének és gyakorlatának bemutatása. Fontos, hogy a hallgatók megismerjék azokat a kommunikációs, motivációs modelleket és stratégiákat, amelyeket az üzleti és szervezeti kommunikációban hatékonyan alkalmazhatnak, ugyanakkor lényeges, hogy felismerjék és megértsék azokat a folyamatokat is, amelyek akadályozzák a sikeres kommunikációt. Ismerjék a szervezeten belüli individuális stratégiák eszközrendszerét úgy, hogy azt munkaerőpiaci helyzetben képesek legyenek önállóan, a megfelelő folyamatmodelleket, technikákat használni.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Neptun-kód
szemeszter
K/V
értékelés
óraszám (e/gy)
kredit
nyelv
tárgyfélév
BMEGT43A231
2018/19 K v 4/0 5 magyar 1/2 Rajkó Andrea, egyetemi adjunktus
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
-
-
A tantárgy témakörei
szerda 08:15-11:45 | heti témakörök |
2019.02.06 | Az üzleti kommunikáció alapjai. A félévi munkaterv kialakítása a felajánlott és a hallgatókkal egyeztetett tematikák alapján. |
2019.02.13 | Az üzleti kommunikációval kapcsolatos tananyagok feldolgozása, értelmezése és "felülírása" |
2019.02.20 | Szervezeti kommunikáció -vállalati kommunikáció. Üzleti terv - üzleti levelezés. |
2019.02.27 | Sikeres vezetői modellek. Delegálás. Stresszkezelés. |
2019.03.06 | Team munka és kommunikáció. Hatalom-uralom. Rejtett szervezetek. A munkahelyi titok és pletyka dinamikája. |
2019.03.13 | Tárgyalástechnika az üzleti életben - Tanács János |
2019.03.20 oktatási szünet | TAVASZI SZÜNET |
2019.03.27 | Szervezetfejlesztési alapok: Dr. Domschitz Mátyás PhD |
2019.04.03 | Üzleti terv: Somlyó Tamás és a Feel Flux
|
2019.04.10 | Piackutatási alapok: Harcos Andrea a Kantar Hoffmann Piackutató Kft. kvalitatív igazgatója |
2019.04.17 | Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll. |
2019.04.24 | Munka és kommunikáció: Dr. Szalay Györgyi PhD |
2019.05.01 oktatási szünet | OKTATÁSI SZÜNET |
2019.05.08 | Personal branding. Az üzleti kultúra, a cég és a személyes image összefüggései. Gender stratégiák az üzleti kommunikáció tükrében. Üzleti etikett és protokoll. |
2019.05.15 | ÜZLETI TERVEK PREZENTÁLÁSA
|
Irodalom
A tantárgy oktatásának módja
előadás
II. Tantárgykövetelmények
Pótlási lehetőségek
Az egyetemi TVSZ szerint
Konzultációs lehetőségek
E.711 kedd 08:00-10:00
A kurzus teljesítésének feltételei
1. A félév végi aláírás feltétele az órák látogatása. Három alkalmat meghaladó hiányzás esetén a hallgató nem kaphat aláírást. A jelenlétet az oktató rendszeres katalógussal ellenőrzi.
2. A kiadott szakirodalom hétről-hétre történő önálló feldolgozása
A kurzus során teljesítendő feladatok:
- A hallgatók a félév alatt egy 30-40 perces prezentációt tartanak, melynek során kritikai észrevételekkel, vitaindító kérdésekkel, reflektálnak az adott óra témájára, a megadott kötelező szakirodalomra. A prezentáció részletes vázlatát (handout) a prezentáció napján a kurzus hallgatóinak ki kell osztani és a ppt-vel együtt az oktatónak hétfő délig e-mailben el kell küldeni.
- Az órai munka az órai diszkussziókban való aktív és rendszeres részvételt jelenti. A puszta jelenlét önmagában nem elegendő a szemináriumi munkában való részvétel sikeres teljesítéséhez.
- A kurzus szóbeli vizsgával zárul, a kontaktórákon rögzített és átbeszélt szakirodalom/gyakorlat alapján
Értékelési szempontok
Értékelés
jeles (5) | Excellent [A] | |
jeles (5) | Very Good [B] | |
jó (4) | Good [C] | |
közepes (3) | Satisfactory [D] | |
elégséges (2) | Pass [E] | |
elégtelen (1) | Fail [F] |
A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
kontakt óra | 56% |
félévközi készülés órákra | 15% |
házi feladat elkészítése | 15% |
írásos tananyag elsajátítása | 15% |
felkészülés a számonkérésre | 20% |
összesen | 100% |
Tantárgyfelelős
név | beosztás | tanszék |
Rajkó Andrea | egyetemi adjunktus | BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok