2019/11/19 Janky Béla
Közpolitikai attitűdök: Kormánykommunikáció, média-keretezés, médiafogyasztás és politikai identitás
Az előadás egy 2015 óta zajló survey-kísérlet sorozat eredményeit mutatja be. A kutatásban kísérleti módszerrel vizsgáltuk, hogy miképpen befolyásolja a közéleti diskurzus a közpolitikai attitűdöket. Arra voltunk különösen kíváncsiak, hogy intenzív politikai kampányok idején hogyan változik meg a téma keretezés hatása, milyen korlátok közé szorulnak a racionális diskurzusra törekvő újságírók.
Az előadásban három kísérlet eredményeit foglalom össze. Az első kísérletben azt vizsgáltuk, hogy hogyan változtatta meg a "menekült" és bevándorló" szavak konnotációit menekültválság idején folyó média-diskurzus. A második kísérlet azt mutatja meg, hogy a politikai orientáció hogyan módosította a menekültválság tálalásának hatását egy intenzív kommunikációs kampány idején. A harmadik kísérlet a fenti eredmények mögötti mechanizmusok jobb megértését célozza. Nevezetesen, a politikai csoportlojalitás direkt - személyes meggyőződéstől független - véleményformáló hatását próbáltuk kimutatni.
Háttér:
Janky (2019) IJPOR
Janky (2018) ECPR
Janky (2016) Régió
Bognár & Janky (2015) Socio.hu
Előadó: Janky Béla (BME Szoc-Komm. Tsz.)
Időpont: 2019. november 19. (kedd), 10:00
Helyszín: BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék,