Az ebben a témakörben zajló kutatásokban azt vizsgáljuk, hogy az egyes kulturális jelenségek milyen technológiai és társadalmi tényezőkkel kölcsönhatásban alakulnak ki és változnak meg. A kulturális és kreatív iparágak társadalmi beágyazottságának több szempontját is kutatjuk, egyrészt a kulturális termékek (például: filmek, zeneművek, irodalmi művek, hírek) előállítása mögötti megfontolásokat, stratégiákat, másrészt a disztribúciós és fogyasztási mintázatok által megrajzolt trendeket. Mindezen kutatások két fő irányra, témára fókuszálnak, a média és az újságírás, illetve a populáris zene társadalmi és technológiai kontextusára.
Az újságírás és a média technológiai beágyazottsága (a napilapoktól kezdve egészen a közösségi médiáig) a szakma folyamatos újraértelmezésére ad lehetőséget. A tanszéken folyó kutatások célja egyfelől, hogy ezeket a diskurzusokat feltárja és modellezze, különös tekintettel az olyan kérdésekre, hogy ki számít újságírónak és ki nem, hogyan viszonyul egymáshoz az újságírói etika és a tevékenységhez használt médiaplatform? Mindezek mellett a magyar digitális média történetével és digitális ökoszisztéma jelenlegi átalakulásának közpolitikai kérdéseivel és foglalkozunk.
Hogyan változnak a zeneelőállítási és -fogyasztási módok az átalakuló digitális technológiai közegben? Hogyan kommunikálnak egymással a zenei ízlés mentén szerveződő közösségek, és miben áll a zeneipar 21. századi átalakulása? Hogyan lehet megérteni a zenei közösségek társadalmi beágyazottságát? Hogyan függ össze egymással a társadalmi nem, a technológiahasználat és a zenei ízlés? A tanszéki populáris zenei kutatások ezen kérdések mellett még a digitális zeneipar jelenlegi fő kihívásaival is foglalkoznak, az üzleti modellektől kezdve egészen a közös jogkezelő rendszerekig.