• Felvételizőknek
  • hallgatóknak
    • KomMédia alapképzés
    • komMédia mesterképzés
    • mérnök képzés
    • Erasmus képzés
    • regionális és környezeti gazdaságtan képzés
    • tantárgyak
  • Munkatársak
  • Kutatás
  • SzabVál
  • Kapcsolat
    • Hungarian (Hungary)
    • English (United Kingdom)
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
  1. Kezdőlap
  2. munkatársak
  3. Hamp Gábor
Aktuális
  • A Radnóti Színház és a BME közös pedagógus-továbbképzése

      Akció a tanteremben A megismerés új útjai az iskolában - tanfolyam cselekvésre kész pedagógusoknak Esetfeldolgozás és módszertani képzés akciótechnikák segítségével 60 órában A tanfolyamot olyan pedagógusoknak ajánljuk, akik a változtatás konstruktív útjait keresik: az osztályteremben, a...

Tanszéki szeminárum
  • 2019/12/10 Bene Márton

    Virális politika: Politikai kommunikáció a Facebookon

  • 2019/12/03 Rajkó Andrea

    A tabu kényelmétől a dialógus kockázatáig

  • 2019/11/26 Bárány Tibor

    Olvasók az online nyilvánosságban -- Professzionális és laikus értelmezői gyakorlatok a digitális forradalom idején

Kiemelt publikáció
  • Kutatás

      1 A kutatási tevékenység fókuszai, legfontosabb területei A tanszéki kutatásokban az országban egyedülálló módon metszik egymást a humán-, társadalom-, műszaki- és természettudományok szempontjai és tudáskészletei. A tanszék munkatársai 12 szakmában illetve tudományos diszciplínában rendelkeznek...

  • The Handicap Principle - Biological Reviews

    Számadó Szabolcs a biológiai tudományok egyik legtekintélyesebb folyóiratában, a Biological Reviews-ban (IF:10,3) publikálta saját és kollégái jelzés-elméleti kutatásait összegző tanulmányát (Penn & Számadó [2019]. The Handicap Principle. Biological Reviews, online first)

 szakajánló
   alapképzés
 mesterképzés

2006-ban indult a Műegyetemen a kommunikáció és médiatudományi képzés (KomMédia). A alap- és mesterszakokon többféle specializációból választhatnak a hallgatók.


Tanszéki Moodle-oldal

Belépés a tanszéki Moodle-oldalra


Munkatársak
  • Dúll Andrea
    Dúll Andrea
  • Janky Béla
    Janky Béla
  • Blaskó Ágnes
    Blaskó Ágnes
  • Rajkó Andrea
    Rajkó Andrea
  • Számadó Szabolcs
    Számadó Szabolcs
  • Nádasi Eszter
    Nádasi Eszter
  • Mészáros József
    Mészáros József
  • Bárány Tibor
    Bárány Tibor
  • Hamp Gábor
    Hamp Gábor
  • Gács Anna
    Gács Anna
  • Szabó Levente
    Szabó Levente
  • Orbán Annamária
    Orbán Annamária
  • Lakatos Zoltán
    Lakatos Zoltán
  • Kocsis János Balázs
    Kocsis János Balázs
  • Csigó Péter
    Csigó Péter
  • Szakadát István
    Szakadát István
  • Barna Emília
    Barna Emília
  • Tófalvy Tamás
    Tófalvy Tamás
Previous Next Play Pause

KomMédiaBlog

  • Online fizetős hírek: Mennyire kelnek el?

    #Konzervtelefon 2021.06.18.

    Online fizetős hírek: Mennyire kelnek el? A fizetős tartalmaké a jövő az online hírfogyasztás keringésében? Szívesen szánjuk a pénzünket olyasmire, amihez ingyen is hozzájuthatunk? Magyarországon, Európában és a Föld többi részén is megjelentek már azok híroldalak, ahol bizonyos tartalmakért elkérnek valamennyi összeget, vagy az oldal teljes[…]

    Read more...
  • Jóllét receptre: működhet a pszichoedukáció a közösségi médiában?

    #Konzervtelefon 2021.06.10.

    Jóllét receptre: működhet a pszichoedukáció a közösségi médiában? „Fényerő fel, kontraszt le, itt legyen kicsit fehérebb, ott inkább simítsuk ki azt a pici szarkalábat. Kis retus a homlokon? Mehet! Hashtag bepötyögve, Share”. Blink-blink, jönnek is a lájkok. Kész is a valóságnak egy reprezentációja, ami talán szebb és tökéletesebb,[…]

    Read more...
  • Ami a CEU elleni támadás mögött van, valójában nem a külföldi egyetemeket teszi tönkre, hanem a magyar felsőoktatást

    Kontent 2017.03.30.

    Ami a CEU elleni támadás mögött van, valójában nem a külföldi egyetemeket teszi tönkre, hanem a magyar felsőoktatást A CEU ellehetetlenítési kísérlete jól illusztrálja a kormány demokráciához való sajátos viszonyát, de sajnos nem csak azt. Az a gondolkodásmód és felsőoktatási stratégia, ami a támadás mögött áll, bár tud okozni átmeneti problémákat a CEU-nak is, hosszú távon a magyar[…]

    Read more...
Partnereink, csatornáink
 @BMESzocKomm
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék Facebook-oldala
 @BMEKomMedia
KomMédia képzés Facebook-oldala
 @BMEKomMedia alumni
Volt KomMédia hallgatók Facebook-csoportja

BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék, a KomMédia-képzés társtanszéke

A KomMédia hallgatók blogja
     Kultúra a digitális forradalom idején

Csoportdinamikai műhely
 
A kommunikációs szakkollégium szoros kapcsolatban van a tanszékünkkel
co.o-o-o.hu 
Janky Béla OTKA-kutatása

A Kontent blogot Tófalvy Tamás, tanszékünk munkatársa írja
 
A Média Oktató és Kutatási Központ (MOKK) a tanszékünkön működött 2002-2010 között

Az új szerzői jogi kezdeményezés magyarországi bevezetése, honosítása a tanszékünkről indult 2004-ben

A Prezi két alapítója és több kiemelt munkatársa a tanszékünkön dolgozott a 2000-es években

A Wikipedia Magyarország Egyesületet a tanszékünkön jegyezték be.
Rézler Gyula Alapítvány
Az Alapítvány számára a tanszékünk biztosítja a működéséhez szükséges helyet.

A zenei hálózatok folyóirat két szerkesztője Barna Emília és Tófalvy Tamás.

Eastbound
A Műút Kiskáté rovatát  Bárány Tibor szerkeszti.
A városkommunikáció blogot végzett hallgatónk, Juhász Judit szerkeszti.


A Szavak és Tettek Műhellyel tanszékünk közös workshopokat rendez.
Hamp Gábor
egyetemi docens
⌂ 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E.709 ✉ Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
MTMT ● ODT ● ResearcherID ● ORCID ● Google Scholar ● Academia.edu ● ResearchGate ● LinkedIn
Kommunikációkutató, egyetemi docens, 2005-ben védte meg Kölcsönös tudás című disszertációját. Az interaktív episztemiológia társadalomelméleti alapjai mellett foglalkozott az írás-módszertan oktatásának kérdéseivel. E tárgyban készült egyetemi jegyzetét széles körben használják. Részt vett a BME Etikai Kódexének kidolgozásában és vezetője volt a tanszéken 2006-ban induló kommunikáció- és médiatudományi képzés előkészítésének. 2009-től 2017-ig a Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője volt.
Közéleti, szakmai tevékenység​
Végzettség
1997–2000 PhD – Alkalmazott Nyelvészet Doktori Iskola Társadalmi Kommunikáció program, Janus Pannonius Tudományegyetem [Pécsi Tudományegyetem], Bölcsészettudományi Kar, Pécs, Budapest
1985–1991 filozófia és magyar nyelv és irodalom középiskolai tanár – Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Budapest, 
Munkahelyek
2000– BME, Szociológia és Kommunikáció Tanszék (2000–2005 tanársegéd, 2005–2007 egyetemi adjunktus, 2007– egyetemi docens, tanszékvezetőhelyettes, tanszéki csoport vezető, 2009–tanszékvezető)
2005–2009  MOME (MIE), Elméleti Intézet, egyetemi adjunktus
1997–2000   Janus Pannonius Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar
1996–1998  Polgár Kiadó, szerkesztő, fordító
1992–1997  Karinthy Frigyes Gimnázium, tanár
Oktatási tapasztalat  
2000– BME
  • Kommunikáció és médiatudományi alap- és mesterképzési szak
    • Írásos elemzések
    • Kommunikáció és etika
    • Kommunikációelméletek
    • Társadalmi kommunikáció
    • Közvetlen emberi kommunikáció
    • A közvetlen emberi kommunikáció elméletei
  • Szabadon választott tárgyak
    • A tömegkommunikáció szociológiája
    • Vizuális kommunikáció média
  • Okleveles mérnöktanár és mérnöktanár képzés
    • Kommunikáció
  • Közgazdász képzés
    • Kommunikáció KG
  • Médiatervező szakirányú képzés
    • Bevezetés a kommunikációs rendszerek vizsgálatába
2005–2009 MOME
  • Bevezetés a kommunikációelméletbe
1999–2003   BKÁE ÁFK (BÁIF)
  • Filozófiatörténet
  • Írásbeli kommunikáció
1997–2000

 JPTE

  • Nyelvfilozófia
  • Bevezetés a logikába
1997–1998 JPTE–Uniworld
  • Az internet elmélete és gyakorlata
Kutatás
2011–2015 Normák, közös tudás, kooperáció címú OTKA-kutatás (K-83887, társkutató – Szakadát Istvánnal, Janky Bélával, Blaskó Ágnessel)
2004–2007 Hunpars mondatelemző (természetes magyar nyelvű mondatok szintaktikai elemzése) (Szakadát Istvánnal, Babarczy Annával és Gábor Bálinttal [Kognitívtudomány Tanszék], Rung Andrással [Nyelvtudományi Intézet], Kárpáti Andrással [T-ONline és PTE Klasszika Filológia Tanszék])
2004–2005  A kommunikáció mint participáció (ORTT Stratégiai Kutatások Horányi Özsébbel, Szabó Leventével, Szilczl Dórával, Bátori Zsolttal, Pete Krisztiánnal, Domschitz Mátyással)
2002–2003  Szavak hálójában BME-T-ONline (Axelero) közös NKFP-kutatása: kérdéselemző modul fejlesztő csoport tagja
2002 Kulturális változások az információs társadalom küszöbén című kutatás (SZT-1-140/2001) 2001–2002 (Horányi Özsébbel)
2002 E-learning módszertan és tananyag fejlesztés című kutatás Apertus pályázat, BME-ELTE-Mimoza konzorcium.el)
2001 Felsőoktatási online tankönyek elterjedésének lehetősége című kutatás kutatási jelentése (társszerző a BME Szociológiai és Kommunikáció Tanszéknek a kutatásban résztvevő munkatársaival, 2001)
2001–2002     A kommunikáció participációs modellje (OTKA T/34663) 2001–2002 (Horányi Özséb vezetésével)
Közéleti, szakmai tevékenység
 2005–  Magyar Kommunikációtudományi Társaság, kommunikációelmélet szakosztály (elnök), vizuális kommuikáció szakosztály (tag)
 2011–  Médiakutató szerkesztő
Fogadóóra
hétfő 14:00-15:00
Oktatott tárgyak
Tanárgyfelelős
Projektfeladat- és szakdolgozati témák
1.
2.
3
  • BME
  • GTK