BME GTK Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Kommunikáció és médiatudomány mesterképzési (MA) szak
Környezeti kommunikáció specializáció
Záróvizsga 2019. június
TÉMAKÖRÖK
- Épített környezet és ember tranzakciója
- Természet és ember kapcsolatának környezeti kommunikációs elemzése
- Város és köztér környezeti kommunikációs megközelítésben
- Személyre szabott tér
- Egyén, diád és csoport a térben
- Környezet-ember kapcsolat – a fenntarthatóság és a fejleszthetőség problémái
- Internet, virtualitás és környezeti kommunikáció
- Környezeti kommunikációs vizsgálatok módszertana
IRODALOMLISTA
A. Gergely, A., 2002, A totális társadalmi tények mint térhasználati és identitásmódok. Kisebbségkutatás, 2. Elérhető az interneten: http://www.hhrf.org/kisebbsegkutatas/kk_2002_02/cikk.php?id=1103 (2011. 04. 10.
A. Gergely, A. – Bali, J. (szerk.), 2007, Város-képzetek. Az antropológiai megismerés árnyalatai. Budapest: Könyv Kiadó, MTA PTI Etnoregionális Kutatóközpont, ELTE BTK Néprajzi Intézet.
Ambrus, P., 1988, A Dzsumbuj. Egy telep élete. Budapest: Magvető
de Certeau, M. Séta a városban. Café Bábel, 59.
Dee, C., 2001, Form and fabric in landscape architecture. London: Spon Press.
Dúll, A. 2007, A környezet hatása a tanulási folyamatokra: környezet és alkalmazkodás. In Csépe, V. – Győri, M. – Ragó, A. (szerk.), Általános pszichológia 2., Tanulás – emlékezés – tudás, Budapest: Osiris, 111–158.
Dúll, A., 2009, Emberek, tárgyak, helyek – környezetpszichológiai tanulmányok. Budapest: L'Harmattan.
Dúll, A., Kovács, Z. (szerk.), 1998, Környezetpszichológiai szöveggyűjtemény. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó.
Falus I. – Ollé J., 2008, Az empirikus kutatás gyakorlata. Adatfeldolgozás és statisztikai elemzés. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Foucault, M., 2000, Eltérő terek. Nyelv a végtelenhez. Debrecen: Latin Betűk.
Hall, E. T., 1987 vagy bármely kiadás, Rejtett dimenziók. Budapest: Gondolat.
Hankiss E., 2006, Félelmek és szimbólumok. Budapest: Osiris.
Hill, D., Az utca mint platform. Café Bábel, 59.
Hohl, M., 2009, Beyond the screen: visualizing visits to a website as an experience in physical space. Visual Communication, 8, 273–284.
Kállai, J., 2004, A téri tájékozódás és szorongás. Budapest: Janus/Gondolat.
Kállai, J., 2010, Globális és lokális terek. Helikon – Térpoétika, 1–2, 211–220.
Kapitány, Á. – Kapitány, G., 1989, Intézménymimika. Budapest: VITA.
Kaplan, R. – Kaplan, S. – Ryan, R. L., 1998 vagy későbbi kiadások, With people in mind. Covelo, CA: Island Press.
Kommunikáció és média. In Vásárhelyi, T. – Victor, A. (szerk.), 2003, Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia-alapvetés. Budapest: MKNE. 102-108.
Elérhető az interneten: http://www.mkne.hu/strategia/strategia.pdf
Lányi, A. (szerk.), 2000, Természet és szabadság. Budapest: Osiris.
Letenyei, L. 2005, Településkutatás. A települési és térségi tervezés társadalomtudományosala pozása. Budapest: L’Harmattan-Ráció.
Mészáros, R. 2001. A kibertér társadalomföldrajzi megközelítése. Magyar Tudomány, 12.
Pléh, Cs., 2007, A tér és a nyelv világa. Magyar Pszichológiai Szemle, 62, 3, 279–312.
Pléh, Cs. – Krajcsi, A. – Kovács, K., 2003, Webhasználat, kommunikációs mintázatok, magány és társasság. Magyar Tudomány, 12.
Réti, M. – Varga, A., 2008, Új tendenciák a fenntarthatóságra nevelésben. Avagy miért kellene egy tininek megmentenie a Földet? Új Pedagógiai Szemle, 10, 17-43. Elérhető az interneten:
Elérhető az interneten:
http://www.ofi.hu/tudastar/reti-monika-varga-attila (2011. 04. 10.)
Sztompka, P., 2009, Vizuális szociológia: a fényképezés mint kutatási módszer. Budapest: Gondolat, Pécs: PTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
Twaites, K. – Simkins, I., 2007, Experiential landscapes – An approach to people, place and space. New York: Praeger.
UNESCO, 2005, Tanulás a fenntarthatóságért. Elérhető az interneten:
Elérhető az interneten: http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=kiadvany&kod=fenntart (2011. 04. 11.)
Vörös, Zs., 2004, A hipertér tér-képe: mennyire lehet téri tájékozódás a hipertérben? Magyar Pszichológiai Szemle, 4, 571–589.
Wells, K., 2007, The material and visual cultures of cities. Space and Culture, 10, 136–144.