Mi az a két legfontosabb dolog, amit tanultál ezen a képzésen?
„Új technikákat, módszereket kaptam, amelyekkel színesebbé tudom tenni az óráimat illetve jobban tudom kezelni a nehéz helyzeteket. Továbbá több sikerélményhez jutok.
rugalmasság és nyitottság az új módszerekre.”
„A legfontosabb, amit tanultam, az előrevivő kommunikáció és a problémamegoldás módszerei. Minél több saját élményben részesíteni a diákot.”
„Konkrét technikák és egy teljesen új látásmód.”
„A képzés megerősített abban, mennyire jó csapatban gondolkodni és dolgozni. Ez egyaránt vonatkozik osztály- és tanári közösségre.”
„Nagyon örültem, hogy a különféle módszereket gyakorlatban is ki lehetett próbálni. A legizgalmasabb a kulturális atom technika megismerése volt, azóta szakórákon megtapasztaltam, milyen lehetőségek vannak ebben a módszerben.”
„Két dolog: 1. Bátorság, önbizalom: Képes vagyok mozgatni (akár nagy létszámú) osztályokat, ezek a módszerek sok időt igényelnek, de megtérülnek. 2. Empátia, rugalmasság: az összefüggések, beágyazottság feltárása. Beleérzés, főleg a folyamatos szerepcserék segítségével. Sosem lehetek abban biztos, hogy az fog történni, amit terveztem.”
„a színház fontos szerepe a tanításban és hogy mennyi mindent lehet tanítani egy színházi előadás révén, no meg a kulturális atom!”
„Az asztalszínház és a véleményskála módszerei, a gyerekek mozgatása a teremben – ez a két legfontosabb, amit tanultam.”
„Jó példákat láttam arra, hogyan érdemes akciótechnikákat vezetni. A kedvencem a szociális- és a kulturális atom lett.”
„Bátorság a módszerek alkalmazásában, kulturális atom”
„Magamról tanultam.”
„A pedagógusi szerep sokszínűsége, a szociodramatikus gyakorlatok alkalmazása a különböző korosztályoknál”
Volt-e hiányérzeted vagy volt olyan, amire több időt igényeltél volna?
„Hiány nem volt, de egy plusz alkalom lehetett volna arra, amikor már nem tanulunk új módszert, hogy mindenki vezessen le egy kis akciót, hogy megtapasztalhassuk, milyen.”
„Nem, hiszen gyakorolnom kell minél többet. az oktatókkal és csoporttagokkal továbbra is kapcsolatban maradtunk.”
„szobor technika”
„Mindent lehet tovább gyakorolni, mélyíteni, de minden világos volt”
„nem”
„Nem volt ilyen.”
„Az öt alkalom és a folyamatos visszacsatolás elegendő volt ismereteim bővítésére.”
„A kulturális atom módszer.”
„Mindent megkaptam, még utótámogatás is elérhető, így már csak időre és tapasztalatra van szükségem.”
„Még több kritikus órai élethelyzet lett volna jó, amire megoldást keresünk.”
„Azokra a visszajelzéseinket követően mindig visszatértünk, jó volt, hogy a képzők nagyon figyeltek az igényeinkre és a szükségleteinkre.”
Milyennek találtad a Radnóti Színházzal való együttműködést? Segítette-e a módszer megértését és elsajátítását, hogy annak egyik lehetséges felhasználási módját színházlátogatáshoz kötöttük?
„Nagyon fontos a színházzal való együttműködés, ez egy gyakorlatorientált képzés, elengedhetetlen a lehetséges felhasználási módok bemutatása. Árnyalta a módszereket, segítette a megértést.”
„Speciális volt és számomra teljesen újszerű. Matematikatanárként kiesett a területemről. Igen, nagyon jó volt.”
„Nagyon jól kiegészítette a tanultakat és egy külön pedagógiai vonulatot adott a képzéshez.”
„Nagyon hasznosnak találtam, különösen az Antigoné darabot.”
„Egy színházi előadás bevonása az irodalomtanításba, mindig remek ötlet.”
„Igen, hasznosnak találom az előkészítő, illetve a levezető foglalkozást is. Lehetőséget ad a cselekvésre és továbbgondolásra.”
„Nagyon jó volt mindkét darab és a próbán való opciós részvétel is, a sok gyakorlati példa sokkal közelebb hozta a módszerek megértését.”
„Fantasztikus volt! Még a (….) színházpedagógia képzést is felülmúlta!”
„A bevezető és levezető jó gyakorlat is használható órán.”
„Nagyon élveztem a színházlátogatást, több csoportot vittem a képzés ideje alatt és azóta is a Radnóti Színházba, majd a látogatás után remek drámapedagógiai foglalkozásokon is részt vettünk. Szerintem nagyon jó lehetőség a technikák alkalmazására a színházzal való együttműködés.”
Az elégedettségről szóló összesítést a képzés végén kitöltött űrlapok alapján közöljük.