Tuesday 12:15-13:45 | Tuesday 14:15-15:45 | Tuesday 16:15-17:45 | Weekly Topics |
2019.02.05 | 2019.02.05 | 2019.02.05 | Bevezetés
Cél: az óra strukturájának és a követelményeinek áttekintése, a közvetlen emberi kommunikáció vizsgálatának a félév során tárgyalt aspektusainak áttekintése
Előkészület az órára: bejelentkezés a moodle felületre |
2019.02.12 | 2019.02.12 | 2019.02.12 | A szociálpszichológiai és dramatikus szerepfogalom tradíciójának áttekintése
Cél: A szerepfogalom értelmezési lehetőségeinek feltérképezése a közvetlen emberi kommunikáció vizsgálatának szempontjából. A hallgatók az előadás és a szemináriumi önálló szövegfeldolgozás eredményeként rálást kapnak egy fogalom történetének változására.
Előkészület az órára:
szövegolvasás: Buda Béla, Mérei Ferenc vagy az Enciclopedia of Socialpsychologi szócikkének elolvasása és értő feldolgozása
Követelmény:
Az órán készített prezentációk leadása a szeminárium végén.
|
2019.02.19 | 2019.02.19 | 2019.02.19 | A szerep fogalma a közvetlen emberi kommunikációs szituációk vizsgálatában
Cél: A szerep fogalmának újraélesztése, gyakorlati alkalmazása. A hallgatók az óra végére képesek lesznek a szereppel kapcsolatos kulcsfogalmakkal megvilágítani egy-egy közvetlen emberi kommunikációs esemény kérdéses pontjait.
Előkészületek az órára: Feladatlap nyomtatása
Követelmény: Az órához tartozó, kitöltött feladatlapok beadása az óra végén.
Fogalmak: szerepkonfliktusok, szerepelnevezés, cimkézés, a társadalmi- társas- interperszonális és intrapszichés rétegek elkülönítés, identitás és szerep |
2019.02.26 | 2019.02.26 | 2019.02.26 | A kulturális identitás fogalma 1.
Cél: A közvetlen emberi kommunikációs jelenségek társadalmi aspektusainak tisztázása
Előkészületek az órára: Stuart Hall szövegének elolvasása, feladatlap nyomtatása
Követelmény: aktív jelenlét az órán
|
2019.03.05 | 2019.03.05 | 2019.03.05 | A kulturális identitás fogalma 2.
Cél: A közvetlen emberi kommunikációs jelenségek társadalmi aspektusainak tisztázása
Előkészületek az órára: Stuart Hall szövegének elolvasása, feladatlap nyomtatása
Követelmény: aktív jelenlét az órán, a kitöltött feladatlapok leadása a szeminárium végén |
2019.03.12 | 2019.03.12 | 2019.03.12 | |
2019.03.19 School Holiday | 2019.03.19 School Holiday | 2019.03.19 School Holiday | Egy társadalmi jelentésváltozás küszöbén: a vezetői szerep - Összefoglaló minikonferencia
Cél: A megelőző órák témáinak összefoglalása Boyetzis koncepciója az értős szervezetvezetésről. c. folyóirat vonatkozó számában szereplő cikkek feldolgozásával a koncepciót az eddig elsajátított keretekbe illesztjük.
Előkészületek az órára:
Páronként egy szabadon választott cikkből 5 perces kiselőadás készítése ppt kíséretével. Az előadások tartalmát, előadásmódját, vizuális megjelenítését a kurzusvezető értékeli (a végső jegy 20%-át teszi ki).
Az előadásokat előző hét péntek 12.00-ig kérem előzőleg elküldeni.
Érzelmek és szerepük a közvetlen emberi kommunikációban
Cél: A hallgatók felismerik az érzelmek és kommunikáció sokrétű viszonyát
Alapfogalmak: egyszerű érzelmek, összetett érzelmek, az érzelmek kiváltó okai, jelei, komponensei, az érzelmi szükségelt mint motiváció, érzés - cselekvés - cél viszonya, boldogságkutatások, az érzelmek egymásra hatása, érzelem és interpretáció viszonya, érzelem és kultúra, EQ, "rossz" érzelmek, boldogságmutatók |
2019.03.26 | 2019.03.26 | 2019.03.26 | A tranzakcióanalízis személyiségmodellje
Cél: A hallgatók betekintést nyernek Eric Berne neve által fémjelzett, bevett, a szervezeti kultúrákban és terápiás helyzetben használt elemzési módszer elméletébe és gyakorlatába. Figyelem, a kurzus nem tesz TA szakemberekké, csak a későbbi elmélyedésről való döntést segíti!
Előkészület az órára:
1. Szövegolvasás: Az elkövetkező 3 héten az előadással folyamatosan haladva elolvasni az alábbi könyvet: Ian, S., & Vann, J., 1998, A TA-MA Bevezetlés a korszerű tarnzakcióanalízisbe. Budepest: Grafit Könyvkiadó.
2. a Feladatlap vonatkozó részét elhozni
|
2019.04.02 | 2019.04.02 | 2019.04.02 | Tranzakcióanalízis 2. - Tranzakciótípusok
Cél: A hallgatók betekintést nyernek Eric Berne neve által fémjelzett, bevett, a szervezeti kultúrákban és terápiás helyzetben használt elemzési módszer elméletébe és gyakorlatába. Figyelem, a kurzus nem tesz TA szakemberekké, csak a későbbi elmélyedésről való döntést segíti!
Előkészület az órára:
1. Szövegolvasás: Az elkövetkező 2 héten az előadással folyamatosan haladva elolvasni az alábbi könyvet: Ian, S., & Vann, J., 1998, A TA-MA Bevezetlés a korszerű tarnzakcióanalízisbe. Budepest: Grafit Könyvkiadó.
2. a Feladatlap vonatkozó részét elhozni
|
2019.04.09 | 2019.04.09 | 2019.04.09 | Tranzakcióanalízis 3. - Játszmák
Cél: A hallgatók betekintést nyernek Eric Berne neve által fémjelzett, bevett, a szervezeti kultúrákban és terápiás helyzetben használt elemzési módszer elméletébe és gyakorlatába. Figyelem, a kurzus nem tesz TA szakemberekké, csak a későbbi elmélyedésről való döntést segíti!
Előkészület az órára:
1. Szövegolvasás: Az elkövetkező 1 héten az előadással folyamatosan haladva elolvasni az alábbi könyvet: Ian, S., & Vann, J., 1998, A TA-MA Bevezetlés a korszerű tarnzakcióanalízisbe. Budepest: Grafit Könyvkiadó.
2. a Feladatlap vonatkozó részét elhozni
|
2019.04.16 | 2019.04.16 | 2019.04.16 | Technikák a kommunikációs dinamikák feltárására
Cél: A hallgatók által közvetlenül használható technikák elsajátítása bizonyos típusú kommunikációs elakadások okainak feltárására és az elakadások továbbmozdítására (ördögi kör, önszupervízió)
|
2019.04.23 | 2019.04.23 | 2019.04.23 | - |
2019.04.30 | 2019.04.30 | 2019.04.30 | Az erőszakmentes kommunikáció
Cél: A széles körben ismert és alkalmazott módszer alapjainak megismerése
|
2019.05.07 | 2019.05.07 | 2019.05.07 | A metaforák
cél: |
2019.05.14 | 2019.05.14 | 2019.05.14 | Összefoglalás |
1. A szemináriumi feladatlapok folyamatos kitöltése és leadása az órák után 15%
3. Minikonferencia - előadás 15%
4. szóbeli zh - 50 %
Az előadásokon és a szemináriumokon való részvétel kötelező, maximum 3 hiányzás tolerálható.
A jegyszerző alkalmakról való hiányzás pótlására a póthéten van lehetőség, az óra idejében.
A jegyszerzés feltétele a 70%-os órai részvétel, valamint 6 elfogadott, időben leadott esetelemző feladatlap ill. Órai poszter, és aktív részvétel az órákon. Félév közepén és végén egy-egy zh.