Budapest University of Technology and Economics
Faculty of Economic and Social Sciences
Department of Sociology and Communication
COURSE SYLLABUS
Communication and Media Science MA
I. Description
Digital and Online Content Production
Digitális és online tartalomfejlesztés
Neptun code |
Academic year |
C/E |
Assessment |
Contact hours (th/pr) |
Credit |
Language |
Semester |
BMEGT43M160 |
2018/19 | EC | exam | 4/0 | 5 | Hungarian | Fall |
Instructor
Tófalvy Tamás, egyetemi docens This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Depart. of Sociology and Communication |
Entry requirements
-
Mandatory/recommended preliminary courses
A kurzusra való jelentkezés feltétele az Internetpolicy és digitális médiagazdaságtan c. kurzus elvégzése
Description
A kurzus célja, hogy gyakorlati úton mutassa be a hallgatóknak, hogyan jön létre, hogyan valósul meg a tartalom-disztribúció és monetizáció egy olyan digitális ökoszisztémában, ahol a fő bevételi forrás még az ingyenes szerkesztőségi tartalom melletti hirdetéseké, de már egyre nagyobb szeletben a natív és márkázott tartalmaké; és ahol a tartalmak terjesztésében az aggregátorok játsszák a főszerepet. A megértés mellett fontos cél az is, hogy a hallgatók maguk aktívan, kreatívan tudjanak részt venni a folyamatban, és alakítani azt. Stratégiailag gondolkodjanak, tisztában legyenek a szerkesztőségi és kereskedelmi szempontokkal egyaránt, és azzal is, hogy a tartalom ma már jöhet mindkét oldalról. Egyfajta összekötő szerepre készüljenek fel, a két egyre jobban egybefonódó világ között, de egyben értsék is azokat értékeket (függetlenség, hirdetői szponzoráció feltüntetése, etc.), amelyek fontosak a minőségi, hosszú távon fenntartható és jövedelmező szerkesztőségi és branded valamint tartalommarketinges tartalmak előállításában is. Olyan kérdésekkel foglalkozunk például, hogy: hogyan kell egy közösségi platformon vagy online médiavállalatnál megtervezni a tartalommenedzsmentet, a tartalomfolyamot és -struktúrát? Hogyan kell kiválasztani a közönséget, kiszolgálni az igényeket, és megtervezni a munkafolyamatot? Ugyanezt hogyan kell végrehajtani mint hirdető, azaz tartalommal kommunikáló vállalat, vagy digitális felületeken jelenlévő, kommunikáló szereplő? Meghívott gyakorlati szakemberek számolnak be a szakmai eljárásokról, esettanulmányokat elemzünk és együtt dolgozunk – mindezt külső helyszíneken, a közreműködő médiavállalatoknál és ügynöségeknél. A gyakorlatok során saját tartalomfejlesztési projektek, stratégiák kidolgozásán és megvalósításán dolgozunk média vagy tartalommarketing területen, rendszeres beadandókkal, miközben betekintünk digitális nagyvállalatok, szerkesztőségek, archívumok gépházaiba.
Topics
Tuesday 16:15-19:45 | Tuesday 16:15-19:45 | Weekly Topics |
2019.02.05 | 2019.02.05 | Bevezetés + Indító konzultációk
|
2019.02.12 | 2019.02.12 | Konzultáció 1. (projektek)
|
2019.02.19 | 2019.02.19 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/1.) Bazsó Gábor
|
2019.02.26 | 2019.02.26 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 1/2.) Bazsó Gábor
|
2019.03.05 | 2019.03.05 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/1.) Szigeti Péter
|
2019.03.12 | 2019.03.12 | Tartalomfejlesztés (szerkesztőségi tartalmak / 2/2.) Szigeti Péter
|
2019.03.19 School Holiday | 2019.03.19 School Holiday | TAVASZI SZÜNET
|
2019.03.26 | 2019.03.26 | Konzultáció 2. (projektek)
|
2019.04.02 | 2019.04.02 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)
|
2019.04.09 | 2019.04.09 | Tartalomfejlesztés (branded / natív tartalmak)
|
2019.04.16 | 2019.04.16 | Konzultáció 3. (projektek)
|
2019.04.23 | 2019.04.23 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 1.)
|
2019.04.30 | 2019.04.30 | Tartalomfejlesztés (videós / youtube tartalmak 2.)
|
2019.05.07 | 2019.05.07 | Prezentációk 1.
|
2019.05.14 | 2019.05.14 | Prezentációk 2. |
Readings
Teaching method
theory
Requirements
Re-sit possibilities
Az egyetemi TVSZ szerint
Consultation
E.713 péntek 13:00-15:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)
Course requirements
A félév végi aláírás megszerzésének feltétele a külső helyszíneken zajló illetve meghívott előadók által tartott órák órák 75%-án való részvétel (min. 6 alkalom a 8-ból), valamint minimum 3 projekt-konzultáció.
Evaluation criteria
Evaluation
| Excellent [A] |
| Very Good [B] |
| Good [C] |
| Satisfactory [D] |
| Pass [E] |
| Fail [F] |
Student work required for the completion of
the course
Contact hour | 40% |
Preparation of homework | 30% |
Preparing research reports | 30% |
Sum | 100% |
Course supervisor
név |
beosztás |
tanszék |
Tófalvy Tamás | egyetemi docens |
BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék |
Korábbi adatlapok