KomMédia mesterképzés specializációinak bemutatása
Olyan szakembereket képezünk, akik ismerik a modern társadalmunkat működtető bonyolult kommunikációs rendszereket, a kommunikáció és a média fontosabb intézményeit és eszközeit, sikeres kommunikációt tudnak tervezni és folytatni.
A kommunikációs szakember feladata, hogy hatást érjen el, értse is ennek mechanizmusait. Ezekben csak az lehet sikeres, aki tudja elemezni a kommunikációs jelenségeket, ismeri a legújabb kommunikációs eszközöket, és tudja alkalmazni is őket. Képes kommunikációs projektek tervezésére és megvalósítására, maga is jó kommunikáció készségekkel rendelkezik, jól ír, hatásosan beszél és meggyőzően prezentál.
A képzés hangsúlyos részei specializációkként is megjelennek: kommunikációtervezés, digitális média, kulturális iparágak valamint vizuális kommunikáció. A BME egyetemi környezete ehhez hozzáteszik az üzleti és technológiai környezetben való eligazodást, az ilyen hátterű kommunikációs programok futtatására való felkészítést.
Kommunikációtervezés specializáció
A specializáció olyan szakembereket képez, akik ismerik az üzleti életben alkalmazott marketing, PR, válság- és szervezeti kommunikáció elveit, gyakorlatát, valamint az területeken alkalmazott hatékony eszközöket, módszereket. A specializációt végzett szakember képes kiemelt jelentőségű egyedi kommunikációs események és átfogó kommunikációs folyamatok, kampányok tervezésére és megvalósítására. A specializáción végzettek többek között kommunikációs tanácsadói, kommunikációs stratégiai tervezői, szervezeti külső, belső kommunikációjáért felelősi, szóvivői, felsővezetői asszisztensi és irodavezetői, sajtóiroda vezetői, politikai elemzői és szövegírói, valamint marketingkommunikációs munkakörökben helyezkednek el.
2016-os, 2017-es évfolyam |
|
2018-as évfolyam |
Kötelező specializációs tantárgyak
- Üzleti kommunikáció
- Tárgyalási stratégiák
- Kampánytervezés
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Problémamegoldás, döntés szervezetekben
- Digitális és online tartalomfejlesztés
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
- A jelentéstermelés intézményei
- Csoportdinamika
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- Üzleti kommunikáció
- Nyilvános kommunikáció
|
|
Kötelező specializációs tantárgyak
- Tárgyalási stratégiák
- Üzleti kommunikáció
- Kampánytervezés
- Meggyőzéstechnika
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Problémamegoldás, döntés szervezetekben
- Digitális és online tartalomfejlesztés
- Digitális és online vizuális kommunikáció
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
- Kulturális iparágak
- Vizuális kreatív iparágak működése
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- Üzleti kommunikáció
- Nyilvános kommunikáció
|
Digitális média specializáció
A specializáció olyan kommunikációs szakembereket képez, akik otthonosan mozognak a digitális és online tartalomelőállítás, -tervezés és stratégia gyakorlatában, és ismerik a digitális világ, internet és közösségi média gazdaságtanának, üzletének, technológiájának és közpolitikájának a részleteit. A specializáción végzettek többek között közösségi médiamenedzser, tartalommarketinges, digitális stratégiatervező, online újságíró, tartalomfejlesztő, digitális stratégiatervező, tanácsadó, tartalomfejlesztő, termékfejlesztő munkakörökben helyezkedhetnek el.
2016-os, 2017-es évfolyam |
|
2018-as évfolyam |
Kötelező specializációs tantárgyak
- Digitális és online tartalomfejlesztés
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
- Digitális és online vizuális kommunikáció
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Digitális zeneipar
- Kampánytervezés
- Tárgyalási stratégiák
- Kreatív iparágak, szubkulturális gazdaságok
- A jelentéstermelés intézményei
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- Digitális és online tartalomfejlesztés
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
|
|
Kötelező specializációs tantárgyak
|
Kulturális iparágak specializáció
A specializáció célja a kulturális és kreatív iparágakon – mint például a zeneipar, filmipar, divat, könyvkiadás – belül zajló folyamatok, valamint a jelentéshordozó kulturális tantárgyak, a kulturálisan behálózott terek és az azokat használó emberek közti kölcsönhatások sajátosságainak megismertetése. A képzés során tanult ismeretek használhatják azok, akik a kreatív iparágakon belül helyezkednek el például kulturális menedzserként, azok, akik a nemzeti kánon fenntartása szempontjából fontos kulturális közgyűjtemények vagy társadalmi szervezetek, kulturális intézmények, kis és közepes vállalatok közösségi média menedzserei lesznek, azok, akik várostervezési, városfejlesztési folyamatokban vesznek részt, vagy intézményen belüli fejlesztésekben képviselik a társas ökológia szempontjait, vagy azok, akik a startup-vállalatok kommunikációs feladatait intézik.
2018-as évfolyam |
Kötelező specializációs tantárgyak
- Kulturális iparágak
- Szubkulturális gazdaságok
- Politikai médiagazdaságtan
- Digitális zeneipar
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Csoportdinamika
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
- Tárgyalási stratégiák
- Digitális és online tartalomfejlesztés
- Vizuális kreatív iparágak működése
- Művészetfilozófia
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- Kulturális iparágak
- Szubkulturális gazdaságok
|
Kulturális terek specializáció
2016-os, 2017-es évfolyam |
Kötelező specializációs tantárgyak
- A jelentéstermelés intézményei
- Kreatív iparágak, szubkulturális gazdaságok
- Kommunikáció városi térben
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Csoportdinamika
- Internet policy és digitális médiagazdaságtan
- DIgitális zeneipar
- TÁrgyalási stratégiák
- Kampánytervezés
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- A jelentéstermelés intézményei
- Kreatív iparágak, szubkulturális gazdaságok
|
Vizuális kommunikáció specializáció (2023-ban nem indul!)
A specializáció a vizuális kreatív iparágak kommunikációs praxisainak (fotográfia, grafika, design, város) széles spektrumát öleli fel. A program olyan vizuális kommunikációs projektek megtervezésére és kivitelezésére készít fel, amelyek a kulturális, művészeti és üzleti élet területein igényelnek képzett szakembereket. A hallgatóknak vizuális alkotóképességük (kiadványszerkesztés, fotográfia, mozgókép, adatvizualizáció stb.) fejlesztésére is lehetőségük van tanulmányaik során. A specializáción végzettek többek között vizuális kommunikációs tervezői, menedzseri, tanácsadói feladatokat láthatnak el cégeknél, társadalmi, közigazgatási, kulturális és művészeti szervezeteknél, startupoknál, továbbá szakértők, elemzők, kreatív szakemberek lehetnek a média számos területén.
2018-as évfolyam |
Kötelező specializációs tantárgyak
- Kommunikáció képekkel
- Vizuális kreatív iparágak működése
- A fotográfiai kép
- Vizuális olvashatóság a városban
- Diplomamunka 1.
- Diplomamunka 2.
Kötelezően választható specializációs tantárgyak
- Művészetfilozófia
- Digitális és online vizuális kommunikáció
- Felhasználói élmény tervezése
- Kulturális iparágak
- Kreatív iparágak, szubkulturális gazdaságok
- Kampánytervezés
A specializáció záróvizsga tantárgyai
- Kommunikáció képekkel
- Vizuális kreatív iparágak működése
|